Porty, logistyka

DB Schenker wzmacnia biznes dostaw oceanicznych. Magazyn konsolidacyjny w Sosnowcu i cztery nowe linie drobnicowe z Chin. Lepsza i bardziej konkurencyjna oferta dla klientów zlokalizowanych na południu Polski.

DB Schenker, chcąc być bliżej klientów znajdujących się na południu Polski, w obrębie Dolnego i Górnego Śląska, a także Małopolski, otworzył w Sosnowcu magazyn CFS (Container Freight Station), który umożliwi konsolidację i dekonsolidację kontenerów drobnicowych. Operator logistyczny uruchomił 4 linie oceaniczne z chińskich portów w Szanghaju, Ningbo, Hongkongu i Shenzhen. Przesyłki klientów po wpłynięciu do portu w Gdańsku zostaną w całości przetransportowane do Sosnowca i po rozformowaniu trafią do finalnych odbiorców.

Podjęte działania ułatwią proces planowania dostaw do drzwi i dodatkowo obniżą ich koszt. Dystans na ostatnim odcinku zmniejszy się z ponad 600 km od polskich portów do niecałych 100 km – wyjaśnia Justyna Jaśkiewicz, Head of LCL Cluster Poland and North East Europe w DB Schenker. – Kontenery wyprawiane z największego portu na świecie ulokowanego w Szanghaju po około 37 dniach docierają do Gdańska. Po rozładunku statku w ciągu dwóch dni roboczych trafiają do magazynu konsolidacyjnego w Sosnowcu – dodaje.

Oferowane rozwiązanie dla drobnicy kontenerowej polecane jest firmom, które w obliczu aktualnej sytuacji spowodowanej koronawirusem, zmniejszyły swoje zamówienia i ich przesyłki nie wypełniają całego kontenera. – W takim przypadku klient płaci za usługę frachtu morskiego proporcjonalnie do wielkości przesyłki – wyjaśnia Justyna Jaśkiewicz.

rel (DB Schenker) 

1 1 1 1