Porty, logistyka

Gdyńska spółka podpisała umowę na dostawę nowoczesnego wyposażenia do obsługi ruchu intermodalnego. OT Port Gdynia sp. z o.o. rozpoczęła I etap realizacji projektu unijnego pn. "Doposażenie intermodalnego terminala ro-ro w Gdyni przez OT Port Gdynia sp. z o.o.", współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach działania 3.2 Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.  

Projekt polega na wyposażeniu Spółki w specjalistyczne urządzenia i maszyny przeładunkowe do obsługi ładunków w jednostkach intermodalnych (naczepach samochodowych, kontenerach) oraz urządzenia informatyczne wspomagające obsługę tych ładunków.

W ramach tego projektu na początku marca br. OT Port Gdynia sp. z o.o. podpisała umowę z Cargotec Poland sp. z o.o., na mocy której na terminal zostaną dostarczone 4 ciągniki terminalowe o zwiększonej mocy i 4 podwozia hydrauliczne do przemieszczania kaset. Jest to kolejny etap unowocześniania wyposażenia spółki w zakresie obsługi ruchu intermodalnego w technologii ro-ro i relacjach lądowych (obsługa samochodów i kolei).

Zamówiony sprzęt to ciągniki terminalowe typu ro-ro Kalmar TR 618i z napędem 4×4 i obracanym o 180° fotelem operatora oraz naczepy do przemieszczania kaset Liftec LTH90R.

Sprzęt przeładunkowy firmy Kalmar jest konstruowany przy ścisłej współpracy z klientem. Charakteryzuje się wysoką wytrzymałością, dzięki wykorzystaniu sprawdzonych komponentów i materiałów do ich produkcji, które umożliwiają eksploatację nawet w trudnych warunkach obsługi portowej. Urządzenia mają doskonałą zwrotność i wysokiej jakości konstrukcję. Nowoczesna infrastruktura i wyposażenie w OT Port Gdynia zwiększają zdolności przeładunkowe terminala, w szczególności w nowoczesnej technologii ro-ro, i w konsekwencji przyczyniają się do poprawy jego konkurencyjności. Ważnym czynnikiem branym pod uwagę przy wyborze kupowanego sprzętu było także ograniczenie wpływu na środowisko, dzięki najnowszym rozwiązaniom zastosowanym w silnikach ciągników, w tym przede wszystkim obniżeniu zużycia paliwa i systemowi oczyszczania spalin.

rel (OT Port Gdynia)  

Ciągnik terminalowy Kalmar TR 618i
Ciągnik terminalowy Kalmar TR 618i
-1 Port Gdynia
No światełko w tunelu, przez Tuska stocznie i porty zostały zachamowane na wiele lat poto żeby niemieckie stocznie mogły funkcjonować, dlaczego Tuska do sądu nikt nie podaje
22 marzec 2020 : 14:17 Rafał Kowalski Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Chłopie, lepiej sprawdź jak postępy w budowie promów PŻB w Szczecinie
Minister Grobarczyk, prezez Kaczyński i krzykacz Brudziński mówią, że wyśmienicie. Dzięki Bogu za ten PiS- tak dbają o gospodarkę morską! Aż żal. A Ty się lepiej zgłoś do zakładu psychiatrycznego.
24 marzec 2020 : 08:16 Paweł P. Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1