Porty, logistyka

Dzięki inwestycjom w nowy sprzęt przeładunkowy, OT Port Gdynia wychodzi naprzeciw potrzebom swoich klientów, poprawiając jakość wykonywanych usług, zwiększając możliwości obsługi różnorodnych ładunków oraz poprawiając bezpieczeństwo i warunki pracy dla swoich pracowników. 

W dniu 18 października 2019 roku park maszynowy terminalu został poszerzony o nową układarkę firmy Kalmar. Urządzenie wielofunkcyjne o udźwigu 33 tony przeznaczone jest do obsługi ładunków drobnicowych, głównie wyrobów stalowych takich jak ciężkie slaby, czy blacha w kręgach, a także pozostałej drobnicy oraz konstrukcji stalowych o wymiarach pozwalających na bezpieczny przeładunek tym sprzętem.
Układarka wyposażona jest w widły, bolec do kręgów oraz specjalistyczne oprzyrządowanie, które dzięki ruchomej konstrukcji umożliwia załadunek kręgów w pozycji "okiem" do kierunku jazdy. Może być wykorzystywana do przeładunków w relacjach burtowych (możliwość wstawienia sprzętu do ładowni statku), jak i w relacjach lądowych samochodowych oraz wagonowych.

Roczny potencjał przeładunkowy wyrobów stalowych na terminalu wynosi 500 tyś. ton i jest stale rozwijany dzięki nowym inwestycjom.
W OT Port Gdynia w minionym roku obserwowano znaczący wzrost przeładunków w tej grupie ładunkowej w porównaniu z rokiem 2017. Terminal utrzymuje gotowość zarówno do obsługi eksportowej, jak i importowej.

Do końca roku OT Port Gdynia będzie w posiadaniu kolejnej układarki o udźwigu 37 ton.
Bardzo ważną kwestią dla terminalu jest sukcesywne doposażanie go w nowe urządzenia, tak aby możliwości i jakość obsługi oferowana klientom, były stale na wysokim poziomie.

Jest to początek szeroko zakrojonego planu inwestycyjnego, którego kolejnym etapem będzie doposażenie technologii ro-ro i relacji lądowych (obsługa samochodów i kolei).

OT Port Gdynia Sp. z o.o. przy wsparciu Unii Europejskiej realizuje projekt pn. „Doposażenie intermodalnego terminala ro-ro w Gdyni przez OT Port Gdynia Sp. z o.o.”, który polega na wyposażeniu Spółki w specjalistyczne urządzenia przeładunkowe do obsługi ładunków w jednostkach intermodalnych (naczepach samochodowych, kontenerach) oraz urządzenia informatyczne wspomagające obsługę tych ładunków.

Zakup nowoczesnych urządzeń wpłynie na rozwój terminala oraz przyczyni się do poprawy jego konkurencyjności w korytarzu sieci TEN-T. OT Port Gdynia zwiększy swoje możliwości przeładunkowe intermodalnych jednostek ładunkowych, jak również zapewni większą terminowość realizacji przeładunków na regularnych połączeniach. W rezultacie, dzięki realizacji projektu pn. "Doposażenie intermodalnego terminala ro-ro w Gdyni przez OT Port Gdynia Sp. z o.o.” spółka będzie dysponować nowoczesną infrastrukturą, która przełoży się na większą zdolność przeładunkową.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach działania 3.2 Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych (grupa C Transport intermodalny) Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 (www.pois.gov.pl).
Wartość projektu wynosi: 17 078 992,80 PLN. Kwota przyznanego dofinansowania z funduszy unijnych wynosi: 6 942 680,00 PLN

rel (OTPG)

1 1 1

Ostatnie ankiety