Porty, logistyka

Trwają prace nad rozbudową terminalu kontenerowego DCT Gdańsk. Przygotowywane są tereny pod nowe pola składowe, nowy przebieg ulicy Kontenerowej oraz rozbudowę bocznicy kolejowej; rozpoczyna się także budowa portali OCR. Program T2B, w ramach którego odbywają się prace, ma potrwać 3 lata.

Projekt T2B, zakładający rozbudowę i rozwój terminalu kontenerowego DCT Gdańsk rozpoczął się w 2018 roku. Do najważniejszych etapów projektu należał m.in. zakup dwóch dodatkowych suwnic nabrzeżowych STS, które zostały dostarczone w trzecim kwartale 2018 roku. To oznacza, że obecnie nabrzeże T2 jest wyposażone w 7 nowoczesnych suwnic STS (wszystkie z wysięgiem 25 rzędów kontenerów). Odpowiednio zwiększana jest także powierzchnia placów składowych, rośnie również ilość zakupionego sprzętu - terminal może się pochwalić 5. nowymi suwnicami placowymi eRTG.

Ponadto w ramach programu całkowicie zautomatyzowane zostaną bramy, które będą ponadto używać kamer OCR (optyczne rozpoznawanie znaków) do rejestrowania samochodów ciężarowych i kontenerów, które przyjeżdżają zgodnie z wcześniejszą rezerwacją w systemie awizacji e-Brama.

Projekt zakłada także znaczne zwiększenie zdolności przeładunkowych na kolei. Najpierw istniejące tory kolejowe zostaną wydłużone do 750 m, a następnie bocznica kolejowa zostanie poszerzona z 4 do 6 torów. Modernizacja bocznicy przewiduje również zakup całkowicie zelektryfikowanych suwnic kolejowych RMG, a także uruchomienie systemu kamer OCR do rejestracji pociągów i kontenerów.

- Nowe inwestycje mają na celu ciągłe zwiększanie jakości obsługi klientów w każdej dziedzinie działalności terminalu - komentuje Cameron Thorpe, prezes zarządu DCT Gdańsk. - Jednak to nie wszystko, w ciągu dwóch lat powstanie drugi tor podejściowy do Portu Gdańsk, do którego DCT również będzie miało dostęp. Oznacza to skrócenie czasu wpłynięcia ze stacji pilotów do nabrzeża, a co za tym idzie polepszenie czasu obsługi statków oceanicznych przypływających do DCT. W dłuższej perspektywie, DCT ma możliwość dalszej rozbudowy zarówno nabrzeża jak i poszerzania placów składowych, po to aby rozwijać się zgodnie z rosnącymi potrzebami rynku.

Zakładany czas realizacji projektu T2B to trzy lata.

Gdańsk.pl

Komentarze   

+10 Na temat
Ciekawy jestem czy przewidziano stanowiska przeładunkowe kontenerów na barki , które mają pływać w górę Wisły i podobno jeszcze dalej . Wprawdzie pewnie nie doczekam tych czasów ale interesuje mnie temat . Może ktoś zna szczegóły rozbudowy ? bardzo proszę o wypowiedż . Dziękuję .
11 marzec 2019 : 18:20 ja cuś Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 Sz
To robi prywatną firma. Liczy się efektywność A nie mrzonki.
11 marzec 2019 : 22:59 Szymon3 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 itd
Testosteron czy głupota ?
12 marzec 2019 : 10:52 ja cuś Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 barki
czesc,

Mysle ze nie ma sensu budowania specjalnych stanowisk dla barek. Wystarczy uzyc mniejszych STSow i operacje beda rownie sprawne.
12 marzec 2019 : 14:51 Rotterdamczyk Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+6 DCT
Coś tu się nie zgadza. DCT kupiło trzy suwinice STS, jedna już działa, druga jest testowana, trzecia jest składana (źródło DCT). W sumie na nabrzeżu będzie więc osiem suwnic, liczba optymalna dla największych kontenrowców. Druga sprawa: w języku polskim nie mówimy, ani nie piszemy 11 marzec, tylko 11 marca (dopełniacz: kogo? czego?). Chyba, że w Danzingu obowiązują innego reguły. Pozdrawiam serdecznie Szanownych Redaktorów.
12 marzec 2019 : 08:34 Ceper Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+4 Stanowisko barek w porcie
Moge cos powiedziec o sytuacji mniejszego kalibru. Firma KK TERMINALE w Kedzierzynie Kozlu zaczela budowe zdewastowanego portu na Odrze. Terminal przeladunkowy na 3 pirsach, z udzialem PKP i wykorzystaniem drogi wodnej . Na strone KK24 sa realia
jak malo wazna jest dla naszych parlamentarzystow zegluga srodladowa polecam !!
12 marzec 2019 : 09:13 Stary Kolejarz Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Barki czII
STS ? Mala barka transportowa? LIHTUGA ! to juz blizej , nawet w Roterdamie!!
12 marzec 2019 : 16:09 Stary Kolejarz Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 ..
Na zdjęciu wyraźnie widać że jest 8STS na T2 (1 skladany) nie wiem co mają redaktorzy w głowie, piszą ale mija się to z rzeczywistością A wystarczy trochę tylko się zainteresować A nie powielać to co już kiedyś było w sieci..
16 marzec 2019 : 09:31 Arnold Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1

Ostatnie ankiety