Porty, logistyka

- Podpisanie polsko-białoruskiej umowy o utrzymaniu drogowych granicznych obiektów mostowych to nie tylko rozwój bazy prawno-traktatowej, ale wypracowanie narzędzia, które reguluje istotne kwestie w naszej dalszej współpracy – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Strony polska i białoruska podpisały umowę o utrzymaniu drogowych granicznych obiektów mostowych w trakcie spotkania ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka z Anatolijiem Siwakiem, ministrem transportu i komunikacji Białorusi, które odbyło się 27 czerwca 2018 r. w Brześciu.

- Polska i Białoruś jako kraje sąsiadujące mają wiele wspólnych celów i płaszczyzn do współpracy, w szczególności w zakresie infrastruktury drogowej i kolejowej, a także rozwoju korytarzy transportowych. Cieszy mnie, że podejmowany jest nieustanny dialog na rzecz rozwoju naszych relacji dwustronnych i poszukiwania korzystnych rozwiązań, zarówno na poziomie ministerialnym, jak i eksperckim – mówił minister Adamczyk.

W trakcie spotkania ministrowie Polski i Białorusi omówili też bieżącą współpracę w zakresie kolejnictwa. Minister Adamczyk podkreślił, że obecnie najpopularniejsze połączenia kolejowe, które skupiają dużą część ładunków przesyłanych z Chin, przebiegają przez polsko-białoruską granicę. Zgodzono się, ze oba państwa powinny podjąć działania, które będą stanowiły odpowiedź na wyzwania jutra, czyli wzrastającą wymianę handlową między Europą a Azją.Poruszona została też kwestia szlaku Via Carpatia. Białoruś wyraziła zainteresowanie współpracą w ramach tego projektu.

- Via Carpatia to bardzo ważny, międzynarodowy szlak transportowy, który połączy porty bałtyckie z portami Morza Czarnego i Egejskiego. To projekt stanowiący szansę na rozwój całego regionu, której nie można nie wykorzystać – powiedział A. Adamczyk.

Ministrowie rozmawiali też o rozwoju współpracy w obszarze transportu lotniczego i możliwości rozpoczęcia operacji lotniczych do białoruskich portów regionalnych.

rel (Ministerstwo Infrastruktury)

1 1 1 1

Newsletter