Porty, logistyka

Sprawa budowy terminala kontenerowego w Świnoujściu budzi wiele emocji wśród mieszkańców. – W tej sytuacji prezydent miasta chce skierować do Rady Miasta wniosek o przeprowadzenie ogólnogminnego referendum, w którym mieszkańcy Świnoujścia wypowiedzą się na ten ważny temat – informuje portal „RynekInfrastruktury.pl” Robert Karelus, rzecznik prezydenta Świnoujścia.

Możliwe referendum

Inwestycja jeszcze nie ma nawet dokładnego zarysu, a już budzi ogromne kontrowersje. – Duże emocje wzbudza przede wszystkim lokalizacja, w której mógłby powstać terminal. W dyskusji głos głównie zabierają mieszkańcy prawobrzeżnej części miasta, w której znajduje się port – mówi Robert Karelus. – Jednak jego budowa ma również liczną grupę zwolenników – dodaje.

Jak podaje przedstawiciel Świnoujścia – uznając , iż sprawa lokalizacji terminala kontenerowego dotyczy wszystkich mieszkańców miasta, prezydent chce skierować do Rady Miasta wniosek o przeprowadzenie ogólnogminnego referendum, w którym mieszkańcy wypowiedzą się na ten ważny temat.

Więcej za rok

– Termin referendum uzależniony będzie od uzyskania konkretnych i rzetelnych informacji dotyczących planowanej inwestycji, które zostaną przedstawione opinii społecznej przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście – komentuje rzecznik prezydenta Świnoujścia.

Oznacza to, że cała sprawa na razie musi zostać odłożona w czasie. – Pierwszym krokiem będzie opracowanie studium wykonalności dla terminalu. Przetarg na opracowanie tego dokumentu ZMPSiŚ ogłosi jeszcze w tym roku – mówi Monika Woźniak-Lewandowska. – Oznacza to, że teraz nie możemy powiedzieć nic konkretnego. Więcej w tej sprawie będziemy wiedzieli najszybciej za rok – dodaje.

Korzyści z inwestycji

Władze miasta są świadome tego, jakie możliwości dla miasta może przynieść przedsięwzięcie. – Budowa terminala kontenerowego w Świnoujściu to niewątpliwie ogromna szansa dla rozwoju portu i całej gospodarki morskiej naszego miasta i regionu. To również nowe miejsca pracy, przede wszystkim dla ludzi młodych – komentuje Robert Karelus. – Jednak przedstawiciele winni zaprezentować mieszkańcom Świnoujścia, ze szczególnym uwzględnieniem mieszkańców Warszowa, plany rozwoju portu. Przede wszystkim ważne będzie przedstawienie korzyści, jakie może uzyskać z tego tytułu nasza gmina, udowadniając, że ewentualna realizacja inwestycji przyniesie za sobą szansę dalszego rozwoju miasta – dodaje. 

-3 Do Szczecina!
Taki terminal ma sens jedynie w Szczecinie! Tam jest dużo miejsca i gotowa infrastruktura. W Świnoujściu już teraz zwiększył sie ruch ciężarówek bo więcej promów pływa do Szwecji, a jedyna droga prowadząca wgłąb kraju to wąska nitka. Świnoujście to kurort, to jego pierwszorzędna funkcja, dająca miejsca pracy w nieporównanie większej ilości!!!
Będzie podobnie jak z gazoportem, obiecanki a podatku jeszcze nie ma i nie wiadomo w jakiej wysokości będzie, a może wcale. Port kontenerowy miałby byc chiński, prywatny, więc nie widzę powodu, dla którego miałaby zostać zniszczona plaża, las i piękny krajobraz. To jest dobro bezcenne! Nie tylko dla mieszkańców dzielnicy, ale dla wszystkich!!! Turyści też tam są, wielu przyjeżdża zwiedzać Fort Gerharda i latarnię, korzystają z plaży, bo jest urokliwa i nie tak zatłoczona jak na lewobrzeżu.
NIE POZWÓLMY ZNISZCZYĆ PRZEPIĘKNEJ PLAŻY!!!!!!!!!!!!
31 październik 2016 : 08:25 Małgorzata | Zgłoś
+1 Turysta
Witam ,bywałem na tej plaży w tym roku i uważam ta plaze za jedną z najpiękniejszych w Europie a , bywałem tu i tam pozdrawiam ,rada dla mieszkańców jest taka nagłośnienie sprawę do greenpeace i innych instytucji ekologicznych przecież to natura2000
01 listopad 2016 : 16:25 Rysiu | Zgłoś
0 kontener
Póki co rząd rozdaje pieniądze na lewo i prawo i nie ma kasy na budowę kolejnego portu zewnętrznego (1,2 mld zł) oraz na tor podejściowy do tego portu(ok. 1 mld zł). Interesem państwa nie jest budowanie infrastruktury dla terminali wymyślonych przez totalnych ignorantów w dziedzinie logistyki. Abstra*****ąc od tego, że województwo zachodniopomorskie to turystyczna perła i nie wolno dopuścić do jej zniszczenia,to gadaninę o konieczności konkurowania (!!!) z innymi polskimi portami Gdańskiem i Gdynią nie można nazwać inaczej jak totalnym kretynizmem graniczącym z sabotażem. Tak, tak, to właściwe słowo. Jeśli chce się za ogromne publiczne pieniądze realizować projekt ( budować infrastrukturę), który z braku dostępu od strony lądu skazany jest na porażkę, to jak to inaczej nazwać. Szczecin to także nie najlepsze miejsce na kontenery. Statek idzie z morza 4 godziny w jedną stronę, zimą w konwojach raz na dobę,a kontenery wymagają ekspresowej obsługi. Zresztą akurat w tej dziedzinie jego konkurencyjność jest żadna. Zdolności przeładunkowe Szczecina to 80 tysięcy TEU, a Gdyni i Gdańska 3,8 miliona TEU. W 2020 roku może już 5 mln TEU. Likwidacja kolejnych kilometrów pięknej plaży (23 km), wycinka co najmniej 60 ha nadmorskich lasów to nie jest i nie może być sposób na rozwój regionu. Nie pozwólmy na niszczenie naszego narodowego dobra.
04 listopad 2016 : 19:40 ssszymek | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.8901 3.9687
EUR 4.2231 4.3085
CHF 4.2955 4.3823
GBP 4.9204 5.0198

Newsletter