Porty, logistyka

System zasilania portowego działającego w trybie cold ironing, działa w porcie Ystad już od września 2012 roku. Budowa portowej elektrowni, która jest jedną z największych tego typu na świecie, kosztowała port 35 mln. SEK. 

Niestety, dotychczas regularnie korzysta z tego systemu tylko jeden prom duńskiego armatora BornholmerFærgen Leonora Christina. Jednak nadejście roku 2015 zmusza do większej aktywności armatorów w sferze ekologicznych rozwiązań. Polferries oraz Unity Line zadeklarowali dostosowanie kolejnych jednostek ze swojej floty do tego systemu.

Prom Wawel polskiego armatora Polferries ma już zainstalowany i przetestowany mechanizm podłączenia portowego, również prom Skania może korzystać z czystego źródła energii w porcie Ystad. Armatorzy planują adaptację kolejnych jednostek do tego systemu zasilania. W najbliższych dniach zostaną przeprowadzone testy podłączenia do instalacji brzegowej promu Polonia. Do końca roku Unity Line planuje zaadaptować dwie kolejne jednostki do tego systemu.

Również rząd Danii dotychczas nie regulował cen energii elektrycznej i koszt korzystania z podłączenia portowego nie był dla armatorów atrakcyjny. Bardziej opłacało się dostarczać zasilanie elektryczne podczas postoju w porcie poprzez agregaty na statkach. Decyzja władz duńskich ma na celu utworzenie bardziej ekonomicznej oferty zasilania portowego dla armatorów i zachęcania ich do korzystania z brzegowych elektrowni.

Opr/PromySkat

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9359 4.0155
EUR 4.267 4.3532
CHF 4.3583 4.4463
GBP 4.9726 5.073

Newsletter