Porty, logistyka

W ciągu dwóch pierwszych miesięcy tego roku, w terminalu DCT Gdańsk odnotowano przeładunki wyższe o ponad 9% niż w analogicznym okresie w roku poprzednim.

W styczniu i lutym 2014 r. łączny wynik przeładunków w DCT wyniósł 215 300 TEU, podczas gdy w styczniu i lutym 2014 r. było to 197 065 TEU. – Jesteśmy zadowoleni z tego wyniku. Wzrost popytu na nasze usługi i wciąż rosnące wskaźniki przeładowanych kontenerów w DCT Gdańsk świadczą o tym, że przed naszą firmą są dobre perspektywy rozwoju – mówi w rozmowie z portalem rynekinfrastruktury.pl Adam Żołnowski, wiceprezes zarządu DCT ds. finansowych.

W 2013 r. w DCT po raz pierwszy w jego niespełna 10-letniej historii przeładowano ponad 1 mln TEU, co pozwoliło znaleźć się Gdańskowi w setce największych terminali kontenerowych na świecie. Dokładny wynik z 2013 r. to 1,15 mln TEU (28% więcej niż w 2012 r.); jeśli tendencja ze stycznia i lutego br. utrzyma się przez cały przyszły rok, to bilans 2014 zamknie się w DCT wynikiem co najmniej 1,25 mln TEU.

W tym roku ma się rozpocząć budowa terminala DCT II (projekt przewiduje jego połączenie z istniejącą infrastrukturą DCT I). Dzięki temu, w ciągu dwóch lat przepustowość DCT zwiększy się z obecnych 1,5 mln TEU rocznie do ok. 4 mln TEU.

Przypomnieć należy, że oba terminale gdyńskie (BCT i GCT) przeładowały w 2013 r. w sumie prawie 750 tys. TEU, co oznacza, że wynik przeładunków kontenerów w trójmiejskich portach w ubiegłym roku zbliżył się w sumie do 2 mln TEU. Licząc łącznie port gdański i gdyński – biorąc pod uwagę inwestycje planowane w tych portach, ich zdolność przepustowa w zakresie kontenerów wyniesie za kilka lat ponad 5 mln TEU rocznie.

 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter