W 2013 r. w terminalu BCT Gdynia nastąpił spadek liczby przeładunków. Praca wykonana w gdyńskim terminalu była o ponad 3,5% mniejsza niż w 2012 r., choć wzrósł m.in. eksport załadowanych kontenerów.
Przez cały 2013 r. w BCT przeładowano w sumie 394 478 kontenerów (TEU). W 2012 r. wskaźnik ten wyniósł 408 722, czyli o ponad 3,61% więcej. Import kontenerów załadowanych wyniósł 145 482 TEU i był mniejszy niż w 2012 r. o 8,23%. Eksport kontenerów załadowanych był natomiast wyższy niż rok wcześniej: w 2013 r. wyniósł 158 966 TEU, czyli o 7,83% więcej niż w 2012 r. Wzrósł także import pustych kontenerów (59 824 TEU, o 4% więcej niż w 2012 r.), spadł natomiast eksport pustych kontenerów (30 206 TEU, o 33,32% mniej niż w 2012 r.).
Rekordowy dla BCT, terminala istniejącego od 1979 r., był rok 2007, kiedy to przeładowano 493 860 TEU. Oznacza to, że w 2013 r. przeładowano raptem 80% kontenerów w porównaniu z rokiem rekordowym.
Obecna przepustowość BCT wynosi 750 000 TEU. W najbliższych latach może się powiększyć dzięki inwestycji, która w najbliższym czasie powinna rozpocząć się w gdyńskim porcie. Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA (ZMPG) planuje podpisanie pod koniec stycznia umowy zakupu od syndyka Stoczni Marynarki Wojennej Nabrzeża Gościnnego. Wybudowana zostanie tam nowa obrotnica, o średnicy 480 m. Dzięki tej inwestycji będą mogły do Gdyni wpływać kontenerowce o pojemności do 14 tys. TEU i długości do 380 m. Obecnie terminale gdyńskie (BCT i GCT) mogą obsługiwać jednostki o pojemności 6-7 tys. TEU.