Porty, logistyka

OT Logistics chce rozładowywać w Świnoujściu największe kontenerowce, jakie pływają po Bałtyku.

Ta szczecińska spółka niedawno jako pierwsza od lat zadebiutowała na warszawskiej giełdzie. W Świnoujściu buduje terminal kontenerowy. Dzięki niemu, duże statki, które dotąd przypływały tylko do terminala w Gdańsku, pojawią się na naszym wybrzeżu

- W styczniu spodziewany jest pierwszy duży kontenerowiec - mówi Piotr Chajderowski, prezes OT Logistics. - Jest bardzo duże zainteresowanie i armatorzy sami się zgłaszają.

OT Logistics kupił już suwnice, które będą obsługiwały największe kontenerowce. Suwnica ma przypłynąć do Świnoujścia jeszcze w tym roku.

Koszt budowy terminalu kontenerowego w Świnoujściu to kilkanaście milionów złotych. Dokładna kwota jest tajemnicą.

Grzegorz Gibas

Fot. PHŚ

+1 Tzn.?
Największe, to znaczy - jakie? Feederki po 500-1 000 TEU, a może od razu Maersk z jego 18 000 TEU zwinie się z Gdańska do Świnoujścia? Wolne żarty...
24 lipiec 2013 : 07:12 Guest | Zgłoś
0 Świno jest za małe...
Wiadomo, że to jest ściema. Port ogranicza głębokość toru podejściowego. Zresztą, żaden duży gracz nie wejdzie tam, bo PHŚ nie zapewnia obecnie możliwości szybkiej i jakościowej obsługi. Do tego bliskość Hamburga wpływa na niekorzyść Świno.

Więc myślę, że chodzi, tu raczej o takie jednostki maks 3000-5000 TEU.
24 lipiec 2013 : 08:11 Guest | Zgłoś
-1 No ja nie wiem...
Już po raz kolejny mówię patrzy się przez pryzmat Świnoujścia a nie np. Hamburga, Szczecin- Świnoujście się rozwija pogłębiają i będą mogli przyjmować statki do 300 m. długości to im na razie starczy a dobrze powiedziano nie zapewnia obecnie możliwości szybkiej obsługi i jakościowej, Szczecin - Świnoujście ciągle się rozwija i za parę lat szczeka może wam opaść jakie statki mogą tam pływać.
24 lipiec 2013 : 16:03 Guest | Zgłoś
+2 Lutek
Taki rozwój, że ho ho! Liczba kontenerów spada w Szczecinie rok do roku, a DB chce się wycofać z biznesu tam, bo np. poprzedni zarząd był złotousty, ale nic poza tym. Już widzę ten shuttle system z kontenerami godny Gothenburga. Ciekawe, gdzie jest to zaplecze Świnoujścia, które miałoby napędzać wolumen. Może bareczki z 10 TEU płynące do Berlina? Trzeba albo mieć jaja, żeby porównywać się z Gdańskiem, który przeładowuje po Petersburgu najwięcej kontenerów na Bałtyku, albo być totalnie oderwanym od ziemi i obiecywać gruszki na wierzbie.
25 lipiec 2013 : 08:35 Guest | Zgłoś
+1 Niespełnione mocarstwowe sny ...
"terminal" kontenerowy Sw-scie ??? Raczej modernizacja starego nabrzeża i placu składowego pod kątem obsługi kontenerów. Brak zaplecza, S3 która np. przez park narodowy jest jedną jezdnią po 1 pasie w kazdym kierunku no i ten jeden tor kolejowy do swinoujscia. Rzeczywiście konkurencja dla Trójmiasta hahahah. To będzie najzwyklejszy mały terminal, który może spełniać bardzo dobrze swoje lokalne zadania, ale nic poza tym. Trzeba by było wybudowac od podstaw cały nowoczesny terminal kontenerowy wraz z zapleczem, infrastrukturą i możliwością dowozu i odwozu kontenerów na wielką skalę.
28 lipiec 2013 : 00:25 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9359 4.0155
EUR 4.267 4.3532
CHF 4.3583 4.4463
GBP 4.9726 5.073

Newsletter