Porty, logistyka

Spółka OT Logistics (dawniej Odratrans) prawdopodobnie w drugiej połowie marca wejdzie na warszawską Giełdę Papierów Wartościowych. Szczecińska firma mocno inwestuje w porty morskie i osiąga coraz większe zyski.

– Niedługo będziemy największą lub jedną z największych firm prywatnych w Szczecinie – mówił na piątkowej konferencji prasowej Piotr Chajderowski, prezes OT Logistics. – Na ten rok patrzymy bardzo optymistycznie. Wszyscy mówią o kryzysie, a nam wyniki rosną. Być może dlatego, że towary masowe są mniej podatne na kryzys.

Spółka, która jeszcze 10 lat temu była typową firmą transportową, kojarzoną głównie z barkami pływającymi po Odrze, z czasem zaangażowała się w spedycję, a obecnie – jako grupa kapitałowa skupiająca kilkanaście spółek – prowadzi uniwersalną działalność logistyczną.

– Łączymy różne branże i świadczymy kompleksowe usługi obejmujące transport morski i kolejowy, klient dostaje wszystko „na talerzu”, a pod względem czasu i ceny jesteśmy konkurencyjni – zaznaczył P. Chajderowski. – Przeprowadziliśmy głęboką restrukturyzację kosztową jeszcze przed kryzysem w 2009 roku, udało nam się też pozyskać dobrych pracowników.

Żegluga śródlądowa daje dziś firmie ok. 40 proc. przychodów, tyle samo spedycja kolejowo-morska, a resztę – Port Handlowy Świnoujście. Te proporcje jednak się zmienią.

– Rozpoczynamy nasze kolejne inwestycje, które przyczynią się do dynamicznego rozwoju spółki – poinformował prezes OT Logistics. – Główny nacisk kładziemy na inwestycje w porty morskie: masowe i drobnicowe. Mamy trzy cele, które są opisane w złożonym do Komisji Nadzoru Finansowego prospekcie emisyjnym. Szczegółów na razie nie możemy podać.

Wiadomo, że przedsięwzięcia dotyczą Trójmiasta. Chodzi m.in. o przejęcie spółki operatorskiej i inwestycję w port masowy.

– Staniemy się jednym z poważniejszych graczy na rynku przeładunków portowych w Polsce – podkreślił P. Chajderowski. – Wierzymy w tę branżę. W Porcie Handlowym Świnoujście rozpoczęliśmy budowę terminalu kontenerowego, który w tym roku powinien być gotowy.

Przypomnijmy, że po ubiegłorocznej transakcji z DB Schenker szczecińska spółka została posiadaczem ponad 92 proc. udziałów w PHŚ. Po skupie dodatkowych od pracowników, ma ich dziś prawie 95 proc.

Debiut giełdowy OT Logistics planowany jest na drugą połowę marca br. Dokładna data powinna być znana za miesiąc. Z emisji akcji spółka chce pozyskać 60 mln zł.

W 2011 r. grupa osiągnęła ponad 27 mln zł zysku netto. Wynik za ubiegły rok będzie przedstawiony po akceptacji prospektu emisyjnego.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0323 4.1137
EUR 4.2919 4.3787
CHF 4.4221 4.5115
GBP 5.0245 5.1261

Newsletter