Porty, logistyka

W niespełna pół roku po wmurowaniu kamienia węgielnego pod budowę importowego terminalu masowego, do Portu Północnego dostarczono kluczowe elementy nabrzeżowego wyposażenia przeładunkowego - dwa wydajne, portalowe żurawie przeładunkowe.

Ciężarowiec konwencjonalny Regine (ok. 160 m długości, ok. 12 000 t nośności, zbud. w 2009 r.) niemieckiego operatora SAL Heavy Lift GmbH (od jakiegoś czasu należący do grupy kapitałowej armatora japońskiego - "K" Line Group) przywiózł z zakładu produkcyjnego austriackiej firmy Liebherr w Rostocku dwa żurawie typu LPS 600 (LPS - Liebherr Portal Slewing) o udźwigu 60 T - każdy (jeden chwytak mieści zawartość jednego wagonu - węglarki). Dźwigi te reprezentują typoszereg, który uzyskał prestiżowy tytuł "dźwigu roku 2011" nadany przez jury IBJ Awards powołane przez specjalistyczny periodyk "International Bulk Journal". Będą pracowały w budowanym właśnie terminalu belgijskiego operatora terminali portowych SEA-Invest i Portu Północnego Sp. z o.o.

Więcej o budowie terminalu: Początek budowy nowego importowego terminalu masowego w Gdańsku

Żurawie przybyły do Gdańska wraz z portalami jezdnymi, na których będą zainstalowane. Jeden jest kompletnie zmontowany, drugi - w częściach. Masa konstrukcji zmontowanego żurawia (bez wysięgnika) to ok 600 t. Operacja rozładunku, ze względu na bezpieczeństwo i konieczną precyzję, będzie się odbywać wyłącznie za dnia. Rozpoczęto ją dzisiaj, 3 stycznia, a potrwa 3 dni. Rano na pirsie stał już pierwszy, duży element - portal jezdny jednego z żurawi.

Ciężarowce konwencjonalne, jak Regine (w odróżnieniu od ciężarowców typu flo-flo, tzw. wpływnych lub potocznie - "statków-doków") to jednostki o postaci konstrukcyjnej podobnej do drobnicowców lub statków wielozadaniowych, odznaczające się jednak m.in. dłuższymi ładowniami (dla ładunków wielkogabarytowych), mocniejszą konstrukcją kadłuba, zrębnicami i pokrywami luków mogącymi przenosić większe obciążenia oraz wyposażeniem w żurawie pokładowe o bardzo dużym udźwigu. Regine posiada na pokładzie dwa o unosie po 700 ton oraz jeden - 350-tonowy.

Obsługą agencyjną statku, który zacumował wczoraj przy Pirsie Rudowym w Porcie Północnym, zajmuje się Hecksher Polska Sp. z o.o., przedstawiciel generalny armatora SAL, dysponującego nowoczesną flotą 16 ciężarowców. Firma, będąca polskim oddziałem duńskiej firmy Hecksher Ltd założonej w 1797 r., obchodzi w tym roku 10-lecie istnienia w Polsce.

PBS

Fot., rys.: Liebherr, SAL, Hecksher Polska

-3 "Fachowcy" cd.
Od kiedy to Liebherr jest firmą austriacką? Poza tym: "o udźwigu 60 T - każdy (jeden chwytak mieści zawartość jednego wagonu - węglarki)" - jak szanowny autor tu wyliczył i czy kiedykolwiek widział dźwig i czerpak? 60 to to udźwig całości, a czerpak też swoje waży, a te stosowane przez Liebherra z reguły nie biorą "na raz" więcej niż 30 ton węgla. Tymczasem przeciętna "węglarka" może przewieść 55 - 60 ton węgla. Redakcji Portalu polecam zatrudnienie ludzi którzy przynajmniej wiedzieliby o czym piszą.
04 styczeń 2013 : 10:04 Guest | Zgłoś
0 do JanW fachowcu
żal mnie ścisną jak czytam twoje wypociny "vahowcó"
Liebherr Werk Nenzing produkująca maszyny typu LHM LPS LRS umiejscowiona jest w mieście Nenzing Austria, druga fabryka LWN mieści się w Rostocku MRC. czytam i wiedzę że bardzo mało wiesz o firmie Liebherr . Pewnie zaskoczy cię fakt iż fabryka w Nenzing została utworzona 1976 roku i zajmuje się sprzętem w przemyślę morskim.
dalej FAchoWcó - DZWIG? - poprawna nazwa to żuraw portowy bramowy!
dalej - LPS600 specyfikacja G - chwytakowa nominalna nośność ładunku w pracy HAKOWEJ - konkretnie te egzemplarze 148 ton, normalnie LPS600 jak i LHM600 ma udźwig 208 ton. Pewnie teraz Fachowcó masz pretensje do całego świata i do redakcji - bo oni napisali 60 ton :(:( , Już pędzę cię uświadomić konkretnie 65 ton materiału w chwytaku ...
Fachowcó od siedmiu boleści - albo jak wolisz FORUMOWICZU - powodzenia w ocenianiu czyjejś pracy ... po w tym jesteś jak widać powyżej dóbriii
04 styczeń 2013 : 20:44 Guest | Zgłoś
0 Austriacy?
Cytuję nie lubię FÓHOWCÓW:

Liebherr Werk Nenzing produkująca maszyny typu LHM LPS LRS umiejscowiona jest w mieście Nenzing Austria, druga fabryka LWN mieści się w Rostocku MRC.

Nie wiem jakie znaczenie ma informacja, że jeden z zakładów Liebherra znajduje się w Austrii. W wielu krajach są takie zakłady, co nie zmienia faktu, że Liebherr jest rodzinną firmą niemiecką, od samego początku, do dziś. Co ciekawe, główna siedziba mieści się w ... Szwajcarii! Niemniej firma jest niemiecka, tak jak niemiecki jest np. Mercedes, gdziekolwiek miałby zakłady produkcyjne! Liebherr do dziś jest własnością niemieckiej rodziny Liebherr i nie wiem na jakiej podstawie robisz z nich Austriaków.

Cytuję nie lubię FÓHOWCÓW:

dalej - LPS600 specyfikacja G - chwytakowa nominalna nośność ładunku w pracy HAKOWEJ - konkretnie te egzemplarze 148 ton, normalnie LPS600 jak i LHM600 ma udźwig 208 ton. Pewnie teraz Fachowcó masz pretensje do całego świata i do redakcji - bo oni napisali 60 ton :(:( , Już pędzę cię uświadomić konkretnie 65 ton materiału w chwytaku ...

Ty to wiesz i ja to wiem, tyle, że "fachowcy" zatrudniani przez Portal albo tego nie wiedzą, albo nie potrafią prawidłowo przekazać tak podstawowych informacji, co w sumie tak i tak świadczy o nich jak najgorzej.
04 styczeń 2013 : 22:16 Guest | Zgłoś
0 Niewłaściwy link
Do artykułu: Początek budowy nowego importowego terminalu masowego w Gdańsku.

http://www.portalmorski.pl/porty-i-logistyka/porty-terminale-polskie/32143-poczatek-budowy-nowego-importowego-terminalu-masowego-w-gdansku
04 styczeń 2013 : 11:10 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Newsletter