– Kontenery to nie wszystko. Terminal musi być bardziej elastyczny i zapewniać również inne usługi – o projekcie nowego ogromnego terminalu na 25 mln TEU w niemieckim porcie na spotkaniu w Warszawie mówił Maciej Brzozowski z Portu Hamburg.
– Budowa tego terminalu ma zapewnić portowi rozwój. W nim gospodarowanie przestrzenią ma być bardziej efektywne niż w innych regionach portu. Zastąpi on także obecnie istniejące terminale – wyjaśniał przedstawiciel portu w Hamburgu.
Central Terminal Steinwerden (CTS) ma zająć teren 125 hektarów. Na jego terenie mają znaleźć miejsce zakłady produkcyjne, a więc terminal ma zgromadzić przemysł, którego produktów nie trzeba będzie transportować przez ląd, a zamiast tego bezpośrednio załadowywać go na statki. – Chcemy wzmocnić uniwersalny charakter portu – podkreślił Maciej Brzozowski. – Nie wiemy jeszcze jaki kształt przybierze nowy terminal, ale z pewnością powinny tam się znaleźć zarówno ładunki konwencjonalne, jak i produkcja przemysłowa – dodał.
W 2013 roku władze portu chcą otrzymać pozwolenie na budowę, rok później ma zostać ogłoszony przetarg na wykonawcę. Zakończenie budowy planowane jest na rok 2024.