Porty, logistyka

– Kontenery to nie wszystko. Terminal musi być bardziej elastyczny i zapewniać również inne usługi – o projekcie nowego ogromnego terminalu na 25 mln TEU w niemieckim porcie na spotkaniu w Warszawie mówił Maciej Brzozowski z Portu Hamburg.

– Budowa tego terminalu ma zapewnić portowi rozwój. W nim gospodarowanie przestrzenią ma być bardziej efektywne niż w innych regionach portu. Zastąpi on także obecnie istniejące terminale – wyjaśniał przedstawiciel portu w Hamburgu.

Central Terminal Steinwerden (CTS) ma zająć teren 125 hektarów. Na jego terenie mają znaleźć miejsce zakłady produkcyjne, a więc terminal ma zgromadzić przemysł, którego produktów nie trzeba będzie transportować przez ląd, a zamiast tego bezpośrednio załadowywać go na statki. – Chcemy wzmocnić uniwersalny charakter portu – podkreślił Maciej Brzozowski. – Nie wiemy jeszcze jaki kształt przybierze nowy terminal, ale z pewnością powinny tam się znaleźć zarówno ładunki konwencjonalne, jak i produkcja przemysłowa – dodał.

W 2013 roku władze portu chcą otrzymać pozwolenie na budowę, rok później ma zostać ogłoszony przetarg na wykonawcę. Zakończenie budowy planowane jest na rok 2024.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Newsletter