Porty, logistyka

30 sierpnia 2012 r. firma Polzug Intermodal uruchomiła regularne połączenie z Gądek pod Poznaniem do Gdyni, do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego.

Polzug to kolejny po PCC Intermodal, PKP Cargo oraz Baltic Rail intermodalny klient Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego. Transport kolejowy w BCT stanowi ok. 40 proc. wszystkich przewozów obsługiwanych w relacjach lądowych, co oznacza wzrost w porównaniu do lat ubiegłych. W 2011 kontenery przewożone koleją stanowiły 37 proc., w 2010 – 15 proc., a w 2007 jedyne 5 proc. całości kontenerów obsługiwanych na BCT w relacjach lądowych.

Polzug Intermodal jest kolejowym operatorem pociągów kontenerowych, które dotychczas kursowały pomiędzy północnoeuropejskimi portami kontenerowymi w Hamburgu, Bremerhaven i Rotterdamie, a zapleczem lądowym portów w Polsce i Europie Wschodniej. Początkowo terminal będzie obsługiwał pociągi trzy razy w tygodniu, docelowo co drugi dzień.

- Otwarcie nowego regularnego serwisu Polzuga z Poznania do Gdyni, umożliwi przekierowanie części ładunków do tej pory zmierzających do portów Europy zachodniej na porty polskie - mówi - Piotr Frąckowiak, intermodal manager BCT. - Jest to bezsprzeczny dowód na wzrastającą konkurencyjność polskich terminali kontenerowych względem, np. terminali niemieckich, które przez ostatnie lata zdołały przejąć sporą część polskiego handlu morskiego. Inwestowanie w transport intermodalny w Polsce zaczyna przynosić wymierne korzyści.

Fot. BCT

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9877 4.0683
EUR 4.2675 4.3537
CHF 4.3848 4.4734
GBP 4.9599 5.0601

Newsletter