Porty, logistyka
Dwie inwestycje prowadzone przez Urząd Morski w Szczecinie będą musiały mieć zmienioną dokumentację ponieważ Ministerstwo Finansów uznało, iż powinny być obciążone 23-procentowym VAT-em.

Urząd Morski w Szczecinie otrzymał interpretację z Ministerstwa Finansów, która jasno określa, kiedy przy modernizacji infrastruktury portowej i torów wodnych prace są obciążone VAT-em, a kiedy nie.

- Jeżeli prace modernizacyjne prowadzone na torach wodnych albo obiektach związanych z ich funkcjonowaniem, nie prowadzą do zwiększenia ich parametrów, to wtedy są objęte zerową stawką podatku - dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie Andrzej Borowiec tłumaczy, dlaczego według Ministerstwa Finansów, jedna inwestycja jest obciążona 23 procentowym podatkiem VAT, a druga - podobna - nie. - Natomiast, jeżeli prace są związane ze zmianą parametrów, to wtedy VAT wynosi 23 procent.

- Dwie inwestycje - w tym jedna na prawie ćwierć miliarda złotych - może się opóźnić z powodu takiej, a nie innej interpretacji Ministerstwa Finansów - dodaje Andrzej Borowiec. - Mamy problem z portem w Mrzeżynie, tam parametry się zmienią i VAT wzrośnie. Drugi, znacznie poważniejszy problem, to jest sprawa modernizacji toru wodnego Szczecin-Świnoujście.

- Pieniądze na 23 procentowy VAT powinny znaleźć się w budżecie państwa - uspokaja marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz. Dotychczas Urzędy Skarbowe nie domagały się 23-procentowej stawki VAT na roboty przy modernizacji portów i torów wodnych.{jathumbnail off}
1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter