Porty, logistyka
Od poniedziałku w terminalu kontenerowym DCT Gdańsk SA w Porcie Północnym trwa operacja wyładunku i transportowania trzech gigantycznych stalowych konstrukcji - w tym największej z przeładowywanych dotąd w Polsce, mającej masę 1100 ton. Konstrukcje te są elementami reaktora przeznaczonego dla rafinerii Grupy Lotos SA.

- Na pokładzie ciężarowca "Fairplayer" przywieziono dwa elementy reaktora o masie po 800 ton i jeden ważący aż 1,1 tony - zaznacza Tomasz Surowiec, prezes firmy spedycyjnej Hermes z Gdyni. - Dwa lżejsze wywieziono ze statku na nabrzeże, na specjalnym pojeździe z 24 osiami. Następnie pojazd przetoczono na ponton, który przeholowano z Portu Północnego, przez Zatokę Gdańską i wejście portowe w Górkach Zachodnich, do rafinerii Lotosu. Konstrukcje wyładowano przy nabrzeżu rafinerii nad Martwą Wisłą. Transport reaktorów ma trwać do końca tygodnia.

Nowe instalacje w gdańskiej rafinerii mają zwiększyć po roku 2010 roczną zdolność przerobu ropy do ponad 10 mln ton.

Pierwszy reaktor dla Lotosu, o masie 700 ton, przeładowano w terminalu DCT w sierpniu ub. r. Dostawy elementów instalacji do rafinacji ropy zakończy przewiezienie drogą morską, na przełomie czerwca i lipca, reaktora o wadze ponad 1300 ton i długości 34 metrów.

Jacek Sieński
{jathumbnail off}
1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter