Porty, logistyka
W 2007 roku European Regional Champion Awards uznała Baltic Master za najlepszy morski projekt europejski. Sukces pierwszej edycji tego przedsięwzięcia zaowocował jego kontynuacją – projektem Baltic Master II, w którym uczestniczy także Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

Fot. Port Gdynia

Region Morza Bałtyckiego jest obszarem wyróżniającym się społeczną, polityczną i ekonomiczną stabilnością. Tak doskonałe warunki powodują, iż stale rośnie zapotrzebowanie na wykorzystanie morza w celach gospodarczych. Należy jednak pamiętać, iż Bałtyk jest także – jako akwen prawie całkowicie zamknięty - niezwykle wrażliwy na wszelkie ingerencje człowieka.

Jednym z założeń projektu jest przedstawienie zarówno lokalnych, jak i regionalnych perspektyw i poglądów w kwestii bezpieczeństwa morskiego. Tematyka projektu obejmuje środki związane z poprawą prewencji oraz gotowości w razie wypadków morskich.

W dalszej fazie przedsięwzięcia bezpieczeństwo morskie będzie rozpatrywane również w szerszej perspektywie – obejmującej takie zagadnienia jak rozwój regionalny i planowanie przestrzenne. W tym obszarze szczególna uwaga poświęcona będzie występowaniu ryzyka związanego z konfliktem interesów państw nadmorskich, spowodowanego zwiększonym korzystaniem z morza i obszarów przybrzeżnych.
Gdynia Gazeta Świętojańska

Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. (z głównym zaangażowaniem Działu Ochrony Środowiska ZMPG S.A.) będzie czynnie uczestniczył w dwóch grupach roboczych projektu: „WP 3 – Improved on land response capacity to oil spills” (Pakiet roboczy nr 3 : Możliwości prewencji i zwalczania morskich rozlewów olejowych przez służby lądowe ) oraz „WP 4 – Enhanced prevention of pollution from maritime transport” (Pakiet roboczy nr 4: Działania zapobiegające zanieczyszczeniom ze strony transportu morskiego). Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. będzie portem wiodącym w tematyce związanej z przygotowaniem do wdrożenia Międzynarodowej Konwencji o kontroli i postępowaniu ze statkowym wodami balastowymi i osadami (Konwencja BWM).

Baltic Master II został oficjalnie zainaugurowany 25 stycznia 2009 roku i potrwa 3 lata. W prace zaangażowanych będzie 48 partnerów z 9 różnych krajów nadbałtyckich. Sekretariat projektu mieścił się będzie w Regionie Blekinge (Szwecja). Planowany całkowity budżet dla ZMPG-a S.A. to 150 000 € i w 85% będzie on refundowany ze środków Unii Europejskiej. Budżet został przyznany przez Komitet Monitorujący Program Morza Bałtyckiego.”

Uczestnictwo ZMPG-a S.A. w projekcie Baltic Master II niewątpliwie przyczyni się do dalszego podwyższenia standardów działań prowadzonych w Porcie Gdynia na rzecz ochrony środowiska .

Za: Port Gdynia

Źródło: gazeta.razem.pl

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0609 4.1429
EUR 4.3167 4.4039
CHF 4.4468 4.5366
GBP 5.0564 5.1586

Newsletter