W 2007 roku European Regional Champion Awards uznała Baltic Master za najlepszy morski projekt europejski. Sukces pierwszej edycji tego przedsięwzięcia zaowocował jego kontynuacją – projektem Baltic Master II, w którym uczestniczy także Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.
Fot. Port Gdynia
Region Morza Bałtyckiego jest obszarem wyróżniającym się społeczną, polityczną i ekonomiczną stabilnością. Tak doskonałe warunki powodują, iż stale rośnie zapotrzebowanie na wykorzystanie morza w celach gospodarczych. Należy jednak pamiętać, iż Bałtyk jest także – jako akwen prawie całkowicie zamknięty - niezwykle wrażliwy na wszelkie ingerencje człowieka.
Jednym z założeń projektu jest przedstawienie zarówno lokalnych, jak i regionalnych perspektyw i poglądów w kwestii bezpieczeństwa morskiego. Tematyka projektu obejmuje środki związane z poprawą prewencji oraz gotowości w razie wypadków morskich.
W dalszej fazie przedsięwzięcia bezpieczeństwo morskie będzie rozpatrywane również w szerszej perspektywie – obejmującej takie zagadnienia jak rozwój regionalny i planowanie przestrzenne. W tym obszarze szczególna uwaga poświęcona będzie występowaniu ryzyka związanego z konfliktem interesów państw nadmorskich, spowodowanego zwiększonym korzystaniem z morza i obszarów przybrzeżnych.
Gdynia Gazeta Świętojańska
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. (z głównym zaangażowaniem Działu Ochrony Środowiska ZMPG S.A.) będzie czynnie uczestniczył w dwóch grupach roboczych projektu: „WP 3 – Improved on land response capacity to oil spills” (Pakiet roboczy nr 3 : Możliwości prewencji i zwalczania morskich rozlewów olejowych przez służby lądowe ) oraz „WP 4 – Enhanced prevention of pollution from maritime transport” (Pakiet roboczy nr 4: Działania zapobiegające zanieczyszczeniom ze strony transportu morskiego). Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. będzie portem wiodącym w tematyce związanej z przygotowaniem do wdrożenia Międzynarodowej Konwencji o kontroli i postępowaniu ze statkowym wodami balastowymi i osadami (Konwencja BWM).
Baltic Master II został oficjalnie zainaugurowany 25 stycznia 2009 roku i potrwa 3 lata. W prace zaangażowanych będzie 48 partnerów z 9 różnych krajów nadbałtyckich. Sekretariat projektu mieścił się będzie w Regionie Blekinge (Szwecja). Planowany całkowity budżet dla ZMPG-a S.A. to 150 000 € i w 85% będzie on refundowany ze środków Unii Europejskiej. Budżet został przyznany przez Komitet Monitorujący Program Morza Bałtyckiego.”
Uczestnictwo ZMPG-a S.A. w projekcie Baltic Master II niewątpliwie przyczyni się do dalszego podwyższenia standardów działań prowadzonych w Porcie Gdynia na rzecz ochrony środowiska .
Za: Port Gdynia
Źródło: gazeta.razem.pl
Porty, logistyka
Port Gdynia nad bezpiecznym Bałtykiem
30 kwietnia 2009 |
Źródło: