Portowy Zakład Techniczny S.A. – spółka zależna Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. przeznaczona do prywatyzacji, z powodzeniem pozyskuje kontrahentów na rynku montażu konstrukcji stalowych.
W ostatnich tygodniach, na terenie Portu Gdynia rozpoczął się proces konstruowania suwnic, przeznaczonych na eksport do krajów skandynawskich. Kontrakt montażowy dwóch konstrukcji stalowych urządzeń rozładowczych realizowany jest przez Portowy Zakład Techniczny S.A., Waga każdej z suwnic wraz z jej wyposażeniem oscyluje wokół 1200 ton, co na tle dotychczas realizowanych w gdyńskim porcie zamówień, jest wartością wysoką. Po zakończeniu montażu urządzenia zostaną załadowane na ponton i przetransportowane do klienta końcowego w Danii. Trwające prace zostały zakontraktowane na dziewięć miesięcy 2009 roku. Biorąc pod uwagę złożony i trudny montaż, wymagający koordynacji podwykonawców i poszczególnych etapów prac, nie jest to dużo czasu, więc prace muszą być prowadzone w sposób bardzo efektywny. Zleceniodawcą jest firma Konecranes z Finlandii, z którą Portowy Zakład Techniczny S.A. współpracuje już od dziesięciu lat. Klientem końcowym jest duński koncern Dong Energy. Należy podkreślić, iż elementy stalowe urządzeń rozładowczych są produkowane w polskich wytwórniach, a następnie transportowane na plac Portowego Zakładu Technicznego S.A., gdzie następuje ich finalny montaż. Ewenementem jest również fakt, że obie suwnice konstruowane są jednocześnie, co do tej pory nie miało w PZT S.A. miejsca.
Porty, logistyka
Kolejne suwnice w gdyńskim porcie.
25 marca 2009 |
Źródło:
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.