Offshore

Koronawirus wywołujący chorobę COVID-19 nadal rozprzestrzenia się w Europie, a związana z nim sytuacja wymaga odpowiednich procedur i współdziałania ze służbami. Na łamach Portalu Morskiego informowaliśmy już, jakie wprowadzono procedury związane w celu ograniczenia ekspansji wirusa w portach morskich i na statkach, tych towarowych i pasażerskich. Jakie dodatkowe środki wprowadzono na platformach wiertniczych?

Na Morzu Bałtyckim, na złożach B3 i B8, pracują platformy wiertnicze należące do spółki LOTOS Petrobaltic. Jak poinformował nas Adam Kasprzyk, rzecznik Grupy LOTOS, spółka stale monitoruje bieżące wytyczne oraz regulacje z zakresu walki z koronawirusem.

- W spółce funkcjonuje Zespół Kryzysowy, który odbywa regularne spotkania i wypracowuje bieżące wytyczne oraz monitoruje sytuację i w razie potrzeby wdraża odpowiednie środki zaradcze – pisze w komunikacie nadesłanym do redakcji Portalu Morskiego, Adam Kasprzyk.

Jak czytamy, spółka wprowadziła również dodatkowe środki zabezpieczające w postaci obowiązkowego pomiaru temperatury przez ratownika medycznego dla osób wjeżdżających na platformy.

Każdy pracownik wchodzący na teren spółki jest zobowiązany zgłaszać wszelkie wyjazdy zagraniczne odbyte w ciągu ostatnich 14 dni, szczególnie przebywanie na terenie krajów, w których występuje ognisko zarażenia koronawirusem. Górnicy morscy transportowani na platformy śmigłowcem z lotniska w Gdańsku otrzymują środki odkażające do rąk, maseczki oraz ulotki informacyjne. Na terenie bazy lądowej zapewniono środki odkażające we wszystkich budynkach. Wszystkie platformy zostały zaopatrzone w dodatkowe środki dezynfekujące i ochrony indywidualnej oraz termometry.

Dodatkowo e-mailem, w postaci plakatów i ulotek, prowadzona jest akcja informacyjna dla pracowników dotycząca zasad zapobiegania zakażeniom oraz tego, jak można ograniczyć rozprzestrzenianie wirusa, zachowując środki ostrożności.

Pracownicy platform na porannych odprawach, przed lotami, informowani są na temat wdrożonych dodatkowych środków zabezpieczających – informuje Adam Kasprzyk.

Warto dodać, że na każdej platformie znajduje się gabinet lekarski oraz część szpitalna. Nad zdrowiem załogi, całodobowo, czuwa lekarz. Do dyspozycji, na każdej z platform, jest również izolatka z odrębnym obiegiem powietrza. W przypadku, gdy u pracownika platformy pojawią się objawy chorobowe, pomocy udzieli dyżurna służba SAR, która przetransportuje chorego na ląd przy zachowaniu wszelkich środków bezpieczeństwa.

Pracownicy firm zewnętrznych mają obowiązek wypełniać oświadczenia podróży dotyczące przebywania na terenie krajów, w których występuje ognisko zarażenia koronawirusem.

AL, rel (Grupa LOTOS SA)

Fot.: Marcin Koszałka / PORTALMORSKI.PL

Komentarze   

0 Koronawirus
To jest jedna wielka sciema jak ktoś zarazony wiedzie na platformę bezobiawowo zakażony to wszyscy pracownicy będą zarażeni w takim gronie jak na platformie .Wiem co mówię bo jestem pracownikiem jednej z platform. Żadnej ochrony dla pracownika poza zmjerzeniem goronczki na wjazd i płyn do rąk.
01 kwiecień 2020 : 19:29 josef Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1