Offshore

Jak ujawniono 22 sierpnia - operator terminalu JSSC Klaipedos Smelte w porcie Kłajpeda na Litwie, złożył zamówienie (ponownie) w Konecranes na 10 suwnic placowych (RTG - rubber tired gantry cranes) oraz dwie duże kontenerowe suwnice nabrzeżowe (STS - ship-to-shore cranes). Z informacji, do jakich dotarł Portal Morski wynika, że konstrukcje suwnic nabrzeżowych, w podwykonawstwie dla Konecranes, wykona najprawdopodobniej ST³ Offshore sp. z o.o. ze Szczecina (w restrukturyzacji; dawniej - Bilfinger MARS Offshore).   

Firma podjęła starania o pozyskanie zleceń z innych rynków (podobno m.in. na konstrukcje okrętowe), ze względu na niedobór zamówień ze swojego właściwego rynku - fundamentów morskich turbin wiatrowych. Szczecińska firma prowadzi jednak akwizycję i rozmowy dotyczące zleceń z rynku offshore wind i - według niepotwierdzonych oficjalnie informacji - nieodległa jest perspektywa podpisania kontraktu na tego rodzaju konstrukcje.

Dostawa suwnic placowych (RTG) Konecranes dla JSSC Klaipedos Smelte (będą to maszyny 16-kołowe, o unosie 40 ton, do układania jednej nad sześcioma warstwami kontenerów) ma być zakończona w listopadzie 2019 roku, a nabrzeżowych (STS) - w grudniu 2019 r. Strony kontraktu uzgodniły nieujawnianie wartości kontraktu.

JSSC Klaipedos Smelte eksploatuje już wcześniej dostarczone przez Konecranes siedem suwnic RTG i trzy STS. 

"To powtórne zamówienie jest dla nas ważnym kamieniem milowym na drodze wzrostu z dalekosiężnym celem osiągnięcia pozycji najbardziej efektywnego terminal kontenerowego na wschodnim Bałtyku i hubu przeładunkowego o rocznej przepustowości 1 mln TEU" - powiedział Rimantas Juška, dyrektor generalny JSSC Klaipedos Smelte.

Suwnice nabrzeżowe (STS), których konstrukcje prawdopodobnie powstaną w Szczecinie, będą reprezentowały typoszereg kontenerowych suwnic post-panamax. Będą miały wysięg 52 m, unos 65 ton i wysokość podnoszenia 42 m, dzięki czemu będą mogły obsługiwać mega-kontenerowce (ULCV - ultra-large container vessels) pojawiające się na Bałtyku.

Operator terminali portowych JSSC Klaipedos Smelte należy do grupy Terminal Investment Limited Sarl (TIL) ze Szwajcarii.

PBSrel (Konecranes), 

Fot.: Konecranes

Komentarze   

+55 No , to w końcu będzie praca
Pracownicy ST3 to chyba mają odciski na rękach od ciężkiej pracy. A teraz jeszcze te konstrukcje.
04 październik 2018 : 13:54 Henryk D. K-1 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1