Projektowany od dłuższego czasu statek, pierwotnie znany jako Aker Connector będzie przystosowany przede wszystkim do instalacji podmorskich kabli i rurociągów małej średnicy. Kable będą przewożone w dwóch bębnach: jednym na pokładzie o ładowności 6 000 ton i jednym pod pokładem, o ładowności 3 000 ton. Do prac podwodnych przeznaczone są dwa żurawie o udźwigu 400 i 500 ton, umożliwiające prace na głębokościach do 3 000 metrów, na tej samej głębokości będą operowały także dwa pojazdy ROV. Dźwigi mogą zostać zdemontowane w czasie dwóch dni, przez co statek zyska pokład transportowy o powierzchni 1 500 m2. AMC Connector będzie jednostką o długości 157 metrów i szerokości 32 metrów, zdolnym do rozwijania prędkości 16 węzłów. Statek będzie mógł bezpiecznie pracować przy falach o wysokości 4 – 5, co znacznie wydłuży „okno pogodowe” w którym statek może pracować. AMC Connector powstanie w stoczniach koncernu STX Europe, a za jego końcowe wyposażenie odpowiedzialna jest stocznia tego koncernu w norweskim Søviknes. Ukończenie budowy powinno nastąpić w pierwszym kwartale 2012 roku, a w latach 2012 – 13 AMC Connector będzie pracował przy układaniu podmorskich kabli na rzecz ABB. Statek będzie w połowie własnością Aker Solutions, a w połowie singapurskiego Ezra Holdings Ltd..
Inne
Aker Solutions zaprezentował końcowy projekt statku AMC Connector
20 stycznia 2011 |
Norweskie biuro konstrukcyjne Aker Solutions przedstawiło końcową koncepcję statku konstrukcyjnego AMC Connector, który powstanie według projektu Aker OSCV 06L.
Projektowany od dłuższego czasu statek, pierwotnie znany jako Aker Connector będzie przystosowany przede wszystkim do instalacji podmorskich kabli i rurociągów małej średnicy. Kable będą przewożone w dwóch bębnach: jednym na pokładzie o ładowności 6 000 ton i jednym pod pokładem, o ładowności 3 000 ton. Do prac podwodnych przeznaczone są dwa żurawie o udźwigu 400 i 500 ton, umożliwiające prace na głębokościach do 3 000 metrów, na tej samej głębokości będą operowały także dwa pojazdy ROV. Dźwigi mogą zostać zdemontowane w czasie dwóch dni, przez co statek zyska pokład transportowy o powierzchni 1 500 m2. AMC Connector będzie jednostką o długości 157 metrów i szerokości 32 metrów, zdolnym do rozwijania prędkości 16 węzłów. Statek będzie mógł bezpiecznie pracować przy falach o wysokości 4 – 5, co znacznie wydłuży „okno pogodowe” w którym statek może pracować. AMC Connector powstanie w stoczniach koncernu STX Europe, a za jego końcowe wyposażenie odpowiedzialna jest stocznia tego koncernu w norweskim Søviknes. Ukończenie budowy powinno nastąpić w pierwszym kwartale 2012 roku, a w latach 2012 – 13 AMC Connector będzie pracował przy układaniu podmorskich kabli na rzecz ABB. Statek będzie w połowie własnością Aker Solutions, a w połowie singapurskiego Ezra Holdings Ltd..
{jathumbnail off}
Projektowany od dłuższego czasu statek, pierwotnie znany jako Aker Connector będzie przystosowany przede wszystkim do instalacji podmorskich kabli i rurociągów małej średnicy. Kable będą przewożone w dwóch bębnach: jednym na pokładzie o ładowności 6 000 ton i jednym pod pokładem, o ładowności 3 000 ton. Do prac podwodnych przeznaczone są dwa żurawie o udźwigu 400 i 500 ton, umożliwiające prace na głębokościach do 3 000 metrów, na tej samej głębokości będą operowały także dwa pojazdy ROV. Dźwigi mogą zostać zdemontowane w czasie dwóch dni, przez co statek zyska pokład transportowy o powierzchni 1 500 m2. AMC Connector będzie jednostką o długości 157 metrów i szerokości 32 metrów, zdolnym do rozwijania prędkości 16 węzłów. Statek będzie mógł bezpiecznie pracować przy falach o wysokości 4 – 5, co znacznie wydłuży „okno pogodowe” w którym statek może pracować. AMC Connector powstanie w stoczniach koncernu STX Europe, a za jego końcowe wyposażenie odpowiedzialna jest stocznia tego koncernu w norweskim Søviknes. Ukończenie budowy powinno nastąpić w pierwszym kwartale 2012 roku, a w latach 2012 – 13 AMC Connector będzie pracował przy układaniu podmorskich kabli na rzecz ABB. Statek będzie w połowie własnością Aker Solutions, a w połowie singapurskiego Ezra Holdings Ltd..
Źródło:
