Stocznie, Statki

Costa Cruises, największy na świecie armator wycieczkowy należący do Carnival Corporation & plc, świętował dziś w fińskiej stoczni Meyer w Turku wodowanie nowego statku napędzanego skroplonym gazem ziemnym - Costa Toscana.

Grupa Costa, w skład której wchodzą Costa Cruises, AIDA Cruises i Costa Asia, jako pierwszy na świecie armator wycieczkowy, wprowadził w swojej flocie nowe jednostki zasilane LNG. Dwie z nich - Costa Smeralda i AIDAnova już pływają. Stanowi to część planu rozwoju, obejmującego siedem nowych statków, które mają zostać dostarczone do Grupy Costa do 2023 r. Łącznie inwestycja będzie warta ponad sześć miliardów euro. Costa Toscana zostanie przekazana do użytku komercyjnego w grudniu 2021 roku.

Pomimo obecnej trudnej sytuacji, Grupa Costa potwierdza swoją inwestycję w rozwój floty. Jesteśmy przekonani o tym, że nasza branża dozna ożywienia i cieszymy się z powstawania nowych statków, takich jak Costa Toscana. Jest ona uosobieniem wszystkiego, na czym chcemy się skupić w przyszłości. Przede wszystkim jest to doskonały i innowacyjny statek, atrakcyjny dla nowych klientów, co będzie miało fundamentalne znaczenie, zwłaszcza gdy ludzie znów będą mogli swobodnie podróżować, marząc o wakacjach. Drugim obszarem, na którym się skupiamy, jest dokończenie transformacji naszej floty. Oprócz technologii LNG, opracowujemy inne innowacyjne rozwiązania, takie jak zasilanie lądowe i baterie, wciąż pracując nad osiągnięciem zerowej emisji - powiedział Mario Zanetti, dyrektor handlowy Costa Cruises i prezes Costa Group Asia.

Wodowanie jest zawsze wyjątkową okazją dla nas, stoczniowców, gdyż statek w końcu znajduje się w swoim naturalnym środowisku. Jest to również początek ostatniego etapu budowy statku - wszystkie kolory, miejsca i funkcje będą przybierać ostateczną formę. W nadchodzących miesiącach prace nad wycieczkowcem będą finalizowane, a jesienią zostanie poddany testom i przekazany do użytku - powiedział Tim Meyer, dyrektor generalny Meyer Turku.

Wycieczkowiec Costa Toscana został zaprojektowany jako podróżujące „inteligentne miasto”, w którym stosowane są zrównoważone rozwiązania i koncepcje gospodarowania odpadami oparte o obieg zamknięty, aby zmniejszyć negatywny wpływ na środowisko. Dzięki zastosowaniu LNG będzie można wyeliminować emisje dwutlenku siarki (zerowa emisja) i cząstek stałych (redukcja o 95-100%) do atmosfery. Jednocześnie znacząco obniżyć emisje tlenków azotu (redukcja o 85%) i dwutlenku węgla (do 20%). Na pokładzie specjalne instalacje do odsalania będą bezpośrednio przetwarzały wodę morską, aby sprostać codziennym potrzebom zaopatrzenia w wodę. Zużycie energii zostanie ograniczone do minimum dzięki inteligentnemu systemowi efektywności energetycznej. Ponadto, na pokładzie zostanie wprowadzona 100% segregacja i recykling materiałów takich jak plastik, papier, szkło i aluminium.

Nowy statek to hołd dla Toskanii, wynik niezwykle kreatywnego projektu, którego kuratorem był Adam D. Tihany. Został zaprojektowany tak, aby odzwierciedlać to, co najlepsze w tym wspaniałym włoskim regionie.

Przy projektowaniu różnych obszarów statku, Tihany współpracował z międzynarodową grupą prestiżowych firm architektonicznych - Dordoni Architetti, Jeffrey Beers International i Partner Ship Design. Cały wystrój wnętrza (meble, oświetlenie, tkaniny, akcesoria) jest produkowany we Włoszech przez 15 partnerów, którzy reprezentują włoską doskonałość.

Usługi dostępne na pokładzie idealnie pasują to tego niezwykłego otoczenia: od Solemio Spa po strefę rozrywki, od barów tematycznych, po 16 restauracji, w tym restaurację dedykowaną rodzinom z dziećmi. Dodatkowo w Restauracji LAB, można będzie spróbować swoich sił kulinarnych pod okiem szefów kuchni Costa.

„Sercem” nowego statku jest „Colosseo”, otwarta przestrzeń na trzech pokładach, w której będą odbywać się pokazy i występy. Duże ekrany, umieszczone na ścianach i na kopule, dają możliwość przedstawiania innej historii.

Trzy pokłady połączone są szerokimi schodami. Na górnym pokładzie znajduje się balkon z kryształową podłogą, która może wywoływać dreszczyk emocji, sprawiając wrażenie „latania nad morzem”. Na statku są też cztery baseny, w tym jeden kryty ze słoną wodą oraz klub plażowy, który odtworzy atmosferę prawdziwego kąpieliska.

Na pokładzie znajduje się ponad 2600 wygodnych i eleganckich kabin, które doskonale odzwierciedlają włoski styl i gust. Kabiny „Sea Terrace” oferują piękną werandę, na której można zjeść śniadanie, wypić aperitif lub po prostu cieszyć się widokiem.

Costa Toscana zadebiutuje w Brazylii w sezonie 2021/22. W inauguracyjny rejs sylwestrowy wyruszy z Santos 26 grudnia 2021 r. z tygodniowym planem zwiedzania Salwadoru i Ilhéus, powracając do Santos 2 stycznia 2022 r. Pomiędzy 2 stycznia a 10 kwietnia 2022 r. Costa Toscana planuje wyruszyć w kolejnych 15 rejsów na tej samej trasie. Rejsy te obejmują również wycieczki karnawałowe i wielkanocne, które będą ostatnimi przed rejsem Brazylia-Włochy, planowanym na 17 kwietnia 2022 r. z Santos.

rel (Zespół Travel Advance w imieniu Costa Cruises)

+6 Największy armator......?????
Costa ma raptem 12 statków.

Może jakiś lepszy research, co ?
21 styczeń 2021 : 15:14 Brzydkie Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 I pozostało bez odpowiedzi...
.
09 luty 2021 : 21:01 Janusz Costa Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-7 Warunki placy
Pozdrawiam naiwnych co buduja to za 11/12 euro a koszty zycia sa w turku kosmiczne
30 styczeń 2021 : 18:45 Spawacz Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+6 Odezwał się znawca...
Szkoda że nie na temat...
07 luty 2021 : 19:59 Janusz Wszechmocny Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter