Porty, logistyka

Port Gdynia będzie portem instalacyjnym dla polskich farm wiatrowych na Morzu Bałtyckim. To niezwykle ważny projekt dla przyszłości energetycznej w Polsce. Tym samym Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. w związku z rozwojem branży offshore w Polsce stał się członkiem organizacji WindEurope zrzeszającej ponad 400 członków w 30 krajach, tworząc w ten sposób największą organizację związaną z branżą offshore na świecie.

Wśród członków są europejskie porty, w których obsługiwane są elementy morskich farm wiatrowych. Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. dokłada wszelkich starań, aby stać się pierwszym polskim portem na mapie zielonej energii z farm wiatrowych.

Polskie morskie farmy wiatrowe na Bałtyku mają szansę odegrać kluczową rolę w transformacji energetycznej Polski w gospodarce niskoemisyjnej, przyczynić się do zapewnienia bezpieczeństwa energetycznego kraju oraz pomóc w procesie dekarbonizacji. Morskie farmy wiatrowe mają być głównym motorem napędowym rozwoju zielonej energii w Polsce w ciągu najbliższych dwóch dekad.

Port Gdynia jest portem najbliżej położonym (od strony wschodniej) względem obszarów morskich w polskiej strefie przybrzeżnej, przeznaczonych do lokalizacji morskich farm wiatrowych. Lokalizacja zaplecza logistycznego dla elementów budowy morskich farm wiatrowych w Gdyni spełnia niezbędne wymagania dla tego typu obiektów - DOWNVInD (Distant Offshore Windfarms with No Visual Impact in Deepwater). Port Gdynia spełnia wszystkie warunki nawigacyjne do obsługi statków instalacyjnych typu „jack-up” oraz „dynamic positioning”.

Ponadto Port Gdynia prowadzi badania mające na celu rozwój sektora offshore, w szczególności w zakresie możliwości utworzenia zaplecza do obsługi elementów do budowy morskich farm wiatrowych na terenach gminy Kosakowo, Rumia oraz miasta i gminy Gdynia (w 2019 r. podpisano list intencyjny o współpracy).

Port Gdynia to uniwersalny, nowoczesny port specjalizujący się w obsłudze ładunków drobnicowych, przewożonych w kontenerach oraz w systemie ro-ro, w oparciu o dobrze rozwiniętą sieć połączeń multimodalnych obejmujących zaplecze lądowe, regularne linie żeglugi bliskiego zasięgu oraz połączenia promowe (terminal promowy). Port Gdynia jest ważnym ogniwem w korytarzu VI Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T) i uznana marka w systemach transportowo-logistycznych na całym świecie.

rel (Port Gdynia SA)

0 co zrobić z monopolem ?
Ciekawe dlaczego od lat nikt się nie zainteresował wiatrakowym monopolem MAG+ZMPG ? Spróbujcie jako niewielki i niezależny operator logistyczny przepuścić przez Gdynię kilka shipmentów wiatraków ... :) Udało się to komuś ?
07 wrzesień 2020 : 12:09 windmill Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1