Zgodnie z planem kierownictwa spółka sprzeda wszystkie swoje statki oraz wytransferuje 320 pracowników obsługi do innego pracodawcy.
Zadania czarterowe Neste Shipping będą połączone organizacyjnie z Neste Oil. Ostatecznie spedycja Neste Oil ma być realizowana poprzez umowy z innymi spółkami.
Potrzeby spedycji morskiej Neste Oil zmieniły się w przeciągu kilku lat, wyjaśnia szef Neste Oil, Matti Lievonen. Przewozy floty transportowane pod fińską banderą drastycznie spadły. Rezygnacja z własnej floty wynika ze zbyt wysokich kosztów utrzymania,a zapewnienie długoterminowej działalności w obecnej formie pochłonęłoby zbyt duże środki. Dlatego firma ma zamiar skupić się obecnie na projektach związanych z produkcją paliwa bardziej przyjaznego środowisku.
W ramach restrukturyzacji firma ma zamiar sprzedać 5 tankowców oraz 3 holowniki firmom których właścicielem jest Finland's National Emergency Supply Agency. Następnie Neste Oil wydzierżawi te jednostki w ramach długoletnich kontraktów, dzięki czemu te statki będą nadal pływać pod fińską banderą.