Szwedzka firma Rederi AB Transatlantic podpisała porozumienie z AtoB@C Shipping AB.
W wyniku umowy cała działalność komercyjna Transatlantic związana z masowcami została przekazana prywatnej spółce. Ponadto w porozumieniu opisano warunki czarteru wszystkich masowców Transatlantic pływających po europejskich szlakach wodnych.
Transatlantic chce stać się dominującym graczem na kluczowych rynkach bałtyckiego segmentu RO-RO i kontenerowców. Porozumienie jest elementem planu restrukturyzacji i pozycjonowania firmy na rynku.
Transatlantic będzie nadal właścicielem floty wyczarterowanych masowców. Ponadto będzie nadal realizować dotychczasowe czartery.
Umowa dwóch firm może spowodować zwiększenie efektywności działań i skali transportu niż gdyby działały osobno. W efekcie ma to umożliwić stworzenie dominującego gracza na rynku bałtyckich przewozów masowych i zwiększyć profity klientów obu firm.
Rederi AB Transatlantic jest wiodącym szwedzkim armatorem z siedzibą w Goeteborgu, który działa w sferach masowców, kontenerowców i RO-RO.
AtoB@C Shipping to prywatny armator i spółka logistyczna z siedzibą w Ystad. Flota obecnie składa się z 15 statków klasy ICE, pływających głównie po wodach Morza Bałtyckiego i Śródziemnego.
