Inne
W uzupełnieniu do wczorajszej informacji o zdobyciu przez stocznie grupy P+S Werften prestiżowego kontraktu na budowę ciężarowców dla OIG pojawiły się dodatkowe fakty.

Według nieoficjalnych informacji, wartość kontraktu na budowę dwóch jednostek to ok. 200 mln €, a sam kontrakt zawiera opcje na budowę jeszcze dwóch statków, z możliwością budowy jeszcze dwóch, tym samym może ich powstać nawet sześć.

Statki o długości 172 i szerokości 25 metrów będą jednostkami półzanurzalnymi, co umożliwi wykorzystanie przestrzeni ładunkowej jako doku, dodatkowo dostęp do nie będzie możliwy poprzez rampę rufową i klasycznie, poprzez luki, obsługiwane przez trzy dźwigi, w tym dwa o udźwigu 400 ton każdy. Głowna ładowania będzie miała 100 metrów długości i 18 metrów szerokości, z możliwością jej podziału tak pionowo jak i poziomo. Przystosowanie do prac offshore będzie polegało na wyposażeniu jednostek w system układania elastycznych rurociągów, pozycjonowanie dynamiczne, możliwość montażu dodatkowych modułów mieszkalnych i instalację lądowiska helikopterów.

Dla jednostek przewidziano nazwy OIG Giant III i OIG Giant IV, podczas gdy już obecnie armator eksploatuje jednostkę o numerze I i przebudowuje statek CombiDock IV na jednostkę OIG Giant II. Nowe statki OIG będą bazowały na projekcie jednostek CombiDock budowanych dla Harren & Partners przez stocznię Lloyd w Bremerhaven (kadłuby dostarczyła trójmiejska stocznia Crist, która z kolei zleciła ich budowę Stoczni Gdańsk). Pierwotny projekt został jednak zmodernizowany i adaptowany do potrzeb armatora przez stocznię, w ścisłej współpracy z armatorem.

Zarejestrowana w Singapurze firma Offshore Installation Group (OIG) została założona przez niemieckiego armatora Harren & Partners, a obecnie jest kontrolowana przez fundusz Goldmann Sachs Capital Partners.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0052 4.0862
EUR 4.2719 4.3583
CHF 4.4093 4.4983
GBP 4.9894 5.0902

Newsletter