W uzupełnieniu do wczorajszej informacji o zdobyciu przez stocznie grupy P+S Werften prestiżowego kontraktu na budowę ciężarowców dla OIG pojawiły się dodatkowe fakty.
Według nieoficjalnych informacji, wartość kontraktu na budowę dwóch jednostek to ok. 200 mln €, a sam kontrakt zawiera opcje na budowę jeszcze dwóch statków, z możliwością budowy jeszcze dwóch, tym samym może ich powstać nawet sześć.
Statki o długości 172 i szerokości 25 metrów będą jednostkami półzanurzalnymi, co umożliwi wykorzystanie przestrzeni ładunkowej jako doku, dodatkowo dostęp do nie będzie możliwy poprzez rampę rufową i klasycznie, poprzez luki, obsługiwane przez trzy dźwigi, w tym dwa o udźwigu 400 ton każdy. Głowna ładowania będzie miała 100 metrów długości i 18 metrów szerokości, z możliwością jej podziału tak pionowo jak i poziomo. Przystosowanie do prac offshore będzie polegało na wyposażeniu jednostek w system układania elastycznych rurociągów, pozycjonowanie dynamiczne, możliwość montażu dodatkowych modułów mieszkalnych i instalację lądowiska helikopterów.
Dla jednostek przewidziano nazwy OIG Giant III i OIG Giant IV, podczas gdy już obecnie armator eksploatuje jednostkę o numerze I i przebudowuje statek CombiDock IV na jednostkę OIG Giant II. Nowe statki OIG będą bazowały na projekcie jednostek CombiDock budowanych dla Harren & Partners przez stocznię Lloyd w Bremerhaven (kadłuby dostarczyła trójmiejska stocznia Crist, która z kolei zleciła ich budowę Stoczni Gdańsk). Pierwotny projekt został jednak zmodernizowany i adaptowany do potrzeb armatora przez stocznię, w ścisłej współpracy z armatorem.
Zarejestrowana w Singapurze firma Offshore Installation Group (OIG) została założona przez niemieckiego armatora Harren & Partners, a obecnie jest kontrolowana przez fundusz Goldmann Sachs Capital Partners.
Inne
Nowe fakty o kontrakcie P+S Werften i OIG
02 września 2011 |
Źródło: