Inne
Statki rosyjskiego armatora Delta Shipping Lines ponownie zawijają do Gdańskiego Terminalu Kontenerowego. Statki armatora będą pływać raz w tygodniu na trasie: Gdańsk - St. Petersburg - Gdańsk.

Rosyjski armator, który w 2009 roku zawiesił obsługę linii do Gdańska z powodu światowego kryzysu, oferuje przewóz towarów kontenerami standardowymi, 20- i 40-stopowymi, jak również w kontenerach specjalistycznych.

Specjalizuje się w krótkiej żegludze bałtyckiej, obsługując transport z wielkich terminali do mniejszych.

Gdański Terminal Kontenerowy rozpoczął działalność we wrześniu 1998 r. Jest przystosowany do obsługi statków o nośności do 20 tys. DWT. Na wyposażeniu ma jedną nabrzeżową suwnicę kontenerową, dwie suwnice placowe, dwa dźwigi nabrzeżowe, samojezdny dźwig nabrzeżowy o udźwigu 100 ton, wóz podsiębierny i dwa wozy typu reachstacker. Nabrzeże to może obsługiwać statki w systemach lo-lo i ro-ro.

Na placu można składować również kontenery chłodnicze. Obecnie terminal obsługuje ponad39 armatorów, m.in.: Evergreen, Hanjin, APL, COSCO, CMA-CGM, NYK, OOCL, CSCL, MOL, Hapag Lloyd, CSAV, Hamburg Sud.


Jacek Klein{jathumbnail off}
1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter