Niemiecka grupa stoczniowa P+S Werften zdobyła prestiżowy kontrakt na budowę pięciu specjalistycznych, „arktycznych” statków dla grenlandzkiego armatora Royal Arctic Line.
Będą to jednostki zbudowane zgodnie z wymaganiami najwyższej klasy lodowej i przeznaczone do utrzymywania połączeń pomiędzy Grenlandią a Europą, oraz do obsługi połączeń kabotażowych wzdłuż wybrzeża tej wyspy. W ramach kontraktu powstanie jeden większy kontenerowiec i cztery mniejsze jednostki, zbudowane według dwóch projektów. Największa jednostka, która powstanie na bazie projektu ACV 606 to kontenerowiec o długości 113 metrów i szerokości 22,7 metra, zdolności przewozowej wynoszącej 606 kontenerów, z 255 przyłączami dla kontenerów chłodzonych, wyposażony w dwa 45-tonowe dźwigi. Projekt tej jednostki to zmodernizowane plany na podstawie których w 2005 roku gdańska stocznia Remontowa (większość prac na zlecenie Remontowej wykonała Stocznia Gdańska) zbudowała dla tego samego armatora kontenerowiec Mary Arctica. Mniejsze jednostki powstaną według dwóch typów (po dwie z każdego typu): ACV 108 i ACV 36, charakteryzujących się zdolnością przewozową, odpowiednio 108 i 36 TEU. Będą to jednostki o długości, odpowiednio: 71 i 45 metrów, szerokości 15,2 i 12,8 metra i zanurzeniu 6 i 4,25 metra. Większe statki otrzymają dwa dźwigi, a mniejsze jeden, składany dźwig. Wcześniej Royal Arctic Line miała złożone zamówienie w innej, niemieckiej grupie stoczniowej – Wadan Yards, na dwa kontenerowce wielkości Mary Arctica, jednak ze względu na bankructwo stoczni, kontrakt uległ anulowaniu.{jathumbnail off}
Inne
P+S Werften zbudują pięć statków dla grenlandzkiego Royal Arctic Line
31 stycznia 2011 |
