Nowa promocja województwa pomorskiego ma pokazać, że nasz region to nie tylko morze i warto tu przyjeżdżać nie tylko na wakacje.
Województwo pomorskie wkrótce rozpocznie promocję reklamową regionu wartą ponad 5,5 mln zł. To historyczna kwota, bo tylu pieniędzy na ten cel jeszcze nigdy nie wydano. Czy będą też historyczne efekty?
Kampania promocyjna województwa pomorskiego rozpocznie się 15 kwietnia i potrwa aż do 2012 roku. Główne zadanie, jakie postawili sobie jej pomysłodawcy, to zachęcenie turystów, by odwiedzali województwo pomorskie przez cały rok, a nie tylko latem. Co więcej, by odkrywali także mniej znane miejsca, a nie tylko rozsławione kurorty.
– Chcemy osiągnąć zrównoważony rozwój turystyki w Pomorskiem. Zrównoważony, czyli po pierwsze całoroczny, a po drugie, całego regionu, a nie tylko głównych aglomeracji – mówi Marta Chełkowska, dyrektor Departamentu Turystyki Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.
W tym celu w telewizji ogólnopolskiej pojawią się 30-sekundowe spoty reklamowe, a w kinach w całym kraju 45-sekundowe. Do tego będą m.in. wielkie billboardy z plakatami w największych miastach w Polsce, portal internetowy, gazetki reklamowe i promocja na różnych eventach, np. na targach turystycznych.
Większość materiałów jest już przygotowana. Współtworzyła je krakowska agencja Demo Effective Launching.
– Nie chcemy na razie zdradzać szczegółów, ale mogę obiecać, że odbiorcy spotów będą zaskoczeni, że w Pomorskiem jest tak wiele wspaniałych miejsc – wyznała Katarzyna Kulik z Demo Effective.
Szczegółów jeszcze nie znamy, ale wiadomo, że będzie to kampania wizerunkowa, w której pomysłodawcy chcą przede wszystkim stworzyć ogólne pozytywne wrażenie całego regionu, a nie reklamować konkretne obiekty.
Średnio rocznie woj. pomorskie odwiedza 5 milionów turystów, z czego milion to turyści zagraniczni. Kampania jest skierowana na rynek krajowy, czyli do naszych rodaków w wieku od 25 do 49 lat, ale także do mieszkańców pomorskiego. – Według danych sami chętnie podróżujemy po naszym regionie. A mieszkańcy są często najlepszymi ambasadorami regionu – mówi Marta Chełkowska.
Pieniądze na kampanię w większości, bo w 75 procentach będą pochodzić z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Partnerami akcji są Samorząd Województwa Pomorskiego i Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna.
Czas pokaże, czy wydane przez samorząd pieniądze napełnią portfele lokalnym przedsiębiorcom związanym z branżą turystyczną i w efekcie częściowo wrócą do kasy województwa. Specjaliści od promocji są zdania, że tak.
Natalia Kwapisz-Daszczyńska{jathumbnail off}
Inne
Miliony na promocję reklamową Pomorza
21 stycznia 2011 |
Źródło:
