Stocznia Sietas specjalizująca się przez wiele lat w budowie kontenerowców dowozowych (znaczącym dostawcą sekcji do ich budowy były polskie firmy stoczniowe), została silnie dotknięta przez ostatni kryzys, stając na krawędzi bankructwa. Właściciele stoczni zdecydowali o zmianie specjalizacji i rozpoczęciu budowy mniejszej ilości, bardziej zaawansowanych technologicznie jednostek specjalistycznych. Na dynamicznie rozwijającym się w ostatnich latach rynku budowy specjalistycznych statków do instalacji i obsługi morskich wiatraków energetycznych stocznie niemieckie były dotychczas obecne jedynie symbolicznie. Zamówienie zdobyte przez J.J.Sietas to pierwszy kontrakt niemieckich stoczni na budowę tego rodzaju jednostki. Statek o długości 139 i szerokości 38 metrów zostanie zbudowany dla holenderskiej firmy Van Oord. Statek będzie mógł operować na wodach o głębokościach do 45 metrów, dysponując do prac konstrukcyjnych dźwigiem o udźwigu 900 ton, wysokości podnoszenia 120 metrów i wysięgu 30 metrów. Cena statku nie została ujawniona, natomiast armator zarezerwowała sobie opcję na budowę drugiej jednostki. Obecnie stocznia Sietas posiada zamówienia na budowę ciężarowca, pogłębiarki i trzech, małych promów. Natomiast w minionym roku stocznia zbudowała pięć specjalistycznych statków: masowiec samowyładowczy, dwa małe promy, pogłębiarkę i ciężarowiec (ten ostatni przekazany w ostatnich dniach).
{jathumbnail off}
