Inne
W trakcie wizyty białoruskiego premiera na Łotwie potwierdzono, że porty w Kłajpedzie, Rydze i Windawie są obecnie kluczowymi dla obsługi białoruskiego tranzytu.

Główne ładunki to importowana ropa naftowa (ok. 50 mln ton) i eksportowana sól potasowa. Obecnie zwiększa się udział portów łotewskich w obsłudze tych ładunków, które po modernizacji stają się coraz bardziej konkurencyjne dla Kłajpedy.

Jednocześnie łotewskie porty zgłaszają zainteresowanie obsługą importu ropy naftowej z Wenezueli na Białoruś, choć Białorusini dotychczas stawiali w tym wypadku na porty Estonii i Litwy.


Komentarze   

0 Link do artykułu 24 wrzesień 2010 : 23:06 Link do artykułu Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 A TYM CZASEM
wszystko wskazuje ,ze Polskie porty w tym roku poraz pierwszy od 1980 roku przeładują 60 mln ton pociecha to żadna bo w latach 1978-1979 nasze porty przeładowywały po 68,8 mln ton rocznie gdzie w tym czasie porty Łotewskie co prawda jako ZSRR i Rumuńskie nie dorastały nam do pięt dziś po ponad trzydziestu latach już od wielu lat tak małe państwo jak łotwa rok w rok ma wieksze przeładunki niż nasze porty ,podobnie sytuacja wyglada w Rumuni w latach 70 tych pod wszystkimi pozycjami w gospodarce morskiej nie mieli z mami szans ale dziś w ostatnich latach tylko jeden port Rumuński Konstanca miał przeładunki wieksze niż nasze wszystkie porty razem wziete a to tylko jeden port ,w drugiej pozycji pod nazwą przemysł stoczniowy jesteśmy już dziś malutkim pikusiem w stosunku do Rumuni zresztą pod wzgledem tonażu beda pierwsi w Europie .
A cóż nam zostało po tylu latach prawie nic wszystko zostało zaprzepaszczone zniszczone przy tej wielkosci jaka posiada Polska w stosunku do po wyzej wymienionych krajów jesteśmy bantustanem morskim ,komu za to podziekować nie musze tłumaczyć kazdy kto zna realia spraw morskich dokładnie wie o kogo chodzi.
24 wrzesień 2010 : 23:06 nasze morze Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś

Źródło: