Inne
Dwa siostrzane promy pasażersko-samochodowe Stena Germanica i Stena Scandinavica, należące do szwedzkiej firmy żeglugowej Stena Line, mają otrzymać nowe nazwy. Mogą je wymyślić również nasi Czytelnicy, jeżeli wezmą udział w konkursie przygotowanym przez Stena Line Polska, której partnerem jest "Dziennik Bałtycki". Zmiana nazw statków ma nastąpić przed planowanym wprowadzeniem ich, na przełomie tego i przyszłego roku, na linię Gdynia - Karlskrona.

Agnieszka Zembrzycka, rzecznik prasowy Stena Line Poland, zaznacza, że przed przeniesieniem obu promów z trasy Kolonia - Goeteborg, którą obsługiwały, na linię do Karlskrony, zostaną one zmodernizowane. Dzięki temu, iż są to statki bardzo duże i już wcześniej gruntownie odnowione, pasażerowie będą podróżować o wiele wygodniej niż np. na promie Stena Baltica. Na każdym z nowych promów znajduje się 489 kabin pasażerskich z sanitariatami, bary, restauracja samoobsługowa, klub nocny i sklep. Nowość stanowić będą pokładowe centra odnowy biologicznej SPA i fitness, których raczej nie ma na liniowych promach. Prace remontowe na dwóch statkach obejmą także wydłużenie linii ładunkowej na pokładach samochodowych, aby zwiększyć liczbę przewożonych nimi pojazdów.

Ciekawostką jest to, że promy Stena Germanica i Stena Scandinavica zbudowano w 1987 roku w Polsce. Pierwszy w Stoczni Gdańskiej, a drugi w Stoczni im. Komuny Paryskiej (Stocznia Gdynia). Realizacja kontraktu ze Stena Line zakończyła się skandalem, bowiem obie stocznie, specjalizujące się w seryjnej budowie statków handlowych i rybackich, nie były w stanie podołać bardzo wysokim wymogom technicznym, jakie wiążą się z budową statków pasażerskich. Z czterech siostrzanych promów, zamówionych przez Stena Line, nasze stocznie zdołały dostarczyć dwa i to z opóźnieniem, choć przy ich wyposażaniu wspierały je firmy zagraniczne. Gotowe sekcje kadłubów pozostałych dwóch statków pocięto na złom. Oba promy są jednak nowoczesnymi i bezpiecznymi statkami, do czego przyczyniły się także ich przebudowy w latach 1999 i 2007.
Stena Germanica ma długość 175 m i szerokość - 30 m. Może przewozić do 700 pasażerów. Linia ładunkowa dla samochodów i innych pojazdów wynosi 2200 m (600 aut). Statek osiąga prędkość 22 węzły.

Stena Germanica i Stena Scandinavica pod nowymi nazwami pływać mają z Gdyni do Karlskrony.


Jacek Sieński

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0211 4.1023
EUR 4.2758 4.3622
CHF 4.4105 4.4997
GBP 4.9503 5.0503

Newsletter