Wczoraj, 30 marca, w Goeteborgu miała miejsce uroczystość wodowania i chrztu najnowszej jednostki Stena Bulk, noszącej nazwę Stena Airmax.
Niezwykłe było to, że zwodowana jednostka jest zaledwie 15metrowym modelem zbiornikowca, wykonanym w skali 1:12.
Stena Airmax jest w pełni funkcjonalną jednostką pływającą, mającą posłużyć do testów systemu „smarowania powietrznego”, który polega na wytworzeniu „szczeliny”/”poduszki” powietrznej (air cushion) pomiędzy dnem kadłuba z wodą, co ogranicza tarcie, a tym samym zużycie paliwa.
Stena Bulk przeznaczyła 50 mln koron szwedzkich na testy tego systemu, który ma być zastosowany na najnowszych, „ekologicznych” zbiornikowcach tego armatora określanych jako E-MAXair.


Foto: Stena Bulk
{jathumbnail off}
Niezwykłe było to, że zwodowana jednostka jest zaledwie 15metrowym modelem zbiornikowca, wykonanym w skali 1:12.
Stena Airmax jest w pełni funkcjonalną jednostką pływającą, mającą posłużyć do testów systemu „smarowania powietrznego”, który polega na wytworzeniu „szczeliny”/”poduszki” powietrznej (air cushion) pomiędzy dnem kadłuba z wodą, co ogranicza tarcie, a tym samym zużycie paliwa.
Stena Bulk przeznaczyła 50 mln koron szwedzkich na testy tego systemu, który ma być zastosowany na najnowszych, „ekologicznych” zbiornikowcach tego armatora określanych jako E-MAXair.


Foto: Stena Bulk
