Komisja Europejska nie widzi potrzeby ani możliwości zmiany przepisów, które od 1 stycznia 2010 roku nakazują statkom korzystającym z portów Wspólnoty używania paliwa o zawartości związków siarki nie większej niż 0,1 %.
Jest to odpowiedź na petycje wystosowane przez organizacje armatorów Intertanko i OCIMF, które wnosiły o przesunięcie terminu wejścia nowych przepisów.
Według Komisji okres pięciu lat, jaki wyznaczono na przystosowanie się do nowych przepisów, był wystarczający; tym samym armatorzy statków którzy po 1 stycznia będą używali w portach Unii Europejskiej paliwa o zawartości siarki większej od 0,1 % muszą liczyć się z karami finansowymi.
{jathumbnail off}
Jest to odpowiedź na petycje wystosowane przez organizacje armatorów Intertanko i OCIMF, które wnosiły o przesunięcie terminu wejścia nowych przepisów.
Według Komisji okres pięciu lat, jaki wyznaczono na przystosowanie się do nowych przepisów, był wystarczający; tym samym armatorzy statków którzy po 1 stycznia będą używali w portach Unii Europejskiej paliwa o zawartości siarki większej od 0,1 % muszą liczyć się z karami finansowymi.
