European Maritime Safety Agency (EMSA) podpisała porozumienie w sprawie włączenia fińskiego lodołamacza, Kontio, do floty statków będących w pogotowiu do zwalczania rozlewów olejowych.
Z racji swojej podstawowej funkcji lodołamacza, gotowość do walki z rozlewami będzie on świadczył poza okresem lodołamania (ok. 130 – 140 dni w roku).
Kontio będzie stacjonował w Helsinkach, z załogą w stałej, pełnej gotowości, natomiast na czas akcji lodołamania wyposażenie przeciwrozlewowe będzie demontowane i składowane w porcie Oulu.
Adaptacja lodołamacza do nowej roli powinna zakończyć się w drugiej połowie 2010 roku.
Z racji swojej podstawowej funkcji lodołamacza, gotowość do walki z rozlewami będzie on świadczył poza okresem lodołamania (ok. 130 – 140 dni w roku).
Kontio będzie stacjonował w Helsinkach, z załogą w stałej, pełnej gotowości, natomiast na czas akcji lodołamania wyposażenie przeciwrozlewowe będzie demontowane i składowane w porcie Oulu.
Adaptacja lodołamacza do nowej roli powinna zakończyć się w drugiej połowie 2010 roku.