Inne
Upadek niemieckich stoczni koncernu Wadan Yards został wykorzystany przez armatorów do rezygnacji z budowy zamówionych w tych stoczniach statków, w większości kontenerowców.

W chwili upadku
portfel zamówień stoczni obejmował 12 statków – dwa promy ro-pax dla Stena Line, dwa „arktyczne” kontenerowce dla armatora grenlandzkiego i osiem „klasycznych” kontenerowców o ładowności 1 700 – 2 800 TEU.

Obecnie jedynie Stena Line i grenlandzki Royal Arctic Line potwierdziły chęć budowy statków, jednak na chwilę obecną stocznie nie są w stanie zapewnić finansowania tych budów.

Niemiecki armator, Gebrüder Winter, zrezygnował z odebrania dwóch już gotowych statków, a inny niemiecki armator, F. Laeisz, zrezygnował z budowy dwóch kolejnych.

Obecnie stocznia w Warnemünde ma zapewnioną pracę do końca sierpnia, a stocznia w Wismarze do początku 2010 roku.

Za względu na brak zamówień i finansowania aktualnych kontraktów, rząd Niemiec odmówił dalszej pomocy finansowej obydwu stoczniom.
{jathumbnail off}
1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter