Żegluga

Minister Skarbu Państwa informuje, że 1 czerwca 2015 r. podjął decyzję o odstąpieniu od negocjacji wszczętych na podstawie opublikowanego 29 października 2014 r.  zaproszenia do negocjacji w sprawie nabycia 91,64% akcji spółki Polska Żegluga Bałtycka SA z siedzibą w Kołobrzegu. 

Powyższa decyzja została podjęta na podstawie § 19 ust. 2 pkt 1) lit b) Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 maja 2011 r. w sprawie szczegółowego trybu zbywania akcji oraz zastrzeżenia w treści zaproszenia do negocjacji, zgodnie z którymi Minister Skarbu Państwa ma prawo do odstąpienia od negocjacji bez podania przyczyny.

Czytaj też: Powstanie Polskiej Grupy Promowej ma zapobiec sprzedaży PŻB

Czytaj też: PŻB nie trafi w obce ręce? Polska Grupa Promowa już prawie działa

Jednocześnie MSP informuje, że po podjęciu wymienionej decyzji skoncentruje się na analizie możliwości wdrożenia innej ścieżki rozwoju spółki uwzględniającej wykorzystanie kontrolowanych przez Skarb Państwa aktywów promowych.

Ministerstwo Skarbu Państwa 

Fot.: Piotr B. Stareńczak 

+1 koniec
Wielki sukces zagranicznych firm, które nie muszą składać ofert wiążących i płacić ceny za akcje, ale które prawdopodobnie otrzymają odszkodowania zasądzone przez międzynarodowy sąd arbitrażowy: od MSP (za ośmieszenie) - 200-300 mln złotych do podziału i od PŻM (za działanie na szkodę innych inwestorów) - 100-200 mln złotych do podziału.
Sukces Steny, która przejmie w końcu cały ruch z Trójmiasta.
Porażka Kołobrzegu, który w tym układzie jest już niepotrzebny.
02 czerwiec 2015 : 13:32 już | Zgłoś
+3 do koniec
Cytuję już:
Wielki sukces zagranicznych firm, które nie muszą składać ofert wiążących i płacić ceny za akcje, ale które prawdopodobnie otrzymają odszkodowania zasądzone przez międzynarodowy sąd arbitrażowy: od MSP (za ośmieszenie) - 200-300 mln złotych do podziału i od PŻM (za działanie na szkodę innych inwestorów) - 100-200 mln złotych do podziału.
Sukces Steny, która przejmie w końcu cały ruch z Trójmiasta.
Porażka Kołobrzegu, który w tym układzie jest już niepotrzebny.


czytałem 3 razy i nie rozumiem gdzie tu sukces zagranicznych firm , jakoś to sie nie składa, bo jest PŻM i co ma Stena do tego?
02 czerwiec 2015 : 20:32 - a moze poczatek? | Zgłoś
+1 PŻB
To jest skandaliczna decyzja.
02 czerwiec 2015 : 17:29 Jacek1 | Zgłoś
+6 Słuszna decyzja
Decyzja bardzo słuszna. Ministerstwu otworzyły się oczy i zauważyli polskie dobra? szkoda, że przy tak smutnej historii jak sprzedaż przedostatniego promowego polskiego armatora. Zerwanie negocjacji z DFDS, TT i Grimaldi to rozsądna decyzja. Polferries teraz skupi się na rozmowach z PŻM w celu konsolidacji firm. To jest najbardziej korzystna decyzja zarówno do PŻM, PŻB a co najważniejsze do podtrzymania polskiej gospodarki promowej. Ministerstwo nareszcie zauważyło Polskę i PŻM. PŻB nie da rady z Unity Line, mając nawet dwie Mazovie. Unity ma już wytyczoną i konkretną stopę na rynku, Polferries niestety nie. Przechodząc pod szyld PŻM czy nawet Unity, zyskują plecy operatora, który ma już swój respekt na bałtyckich przewozach.
Co do poprzednika "już", nie widze tam żadnej korzyści dla Steny... jak przejmą całe Trójmiasto?? Po 1 nawet po rozpadzie Polferries, Stena nie zamierza przejąc bacy z Gdańska, po 2 gdy Polferries przejdzie pod Unity, relacja Gdańsk - Nynashamn będzie realizowana nadal, no na 100% jeżeli chodzi o bazę z Gdańska. Stena zyska, ale o wiele silniejszego konkurenta w Trójmieście. Pozdrawiam :)
02 czerwiec 2015 : 20:55 Piotr852 | Zgłoś
0 Odroczenie wyroku
Jaka Grupa Promowa z kim??? zanim napiszecie takie rzeczy sprawdźcie jakie wyniki finansowe miała PŻM za rok 2014 i poprzedni..... Wtedy wszystko stanie się jasne. Taka grupa nawet jeśli powstanie to dla Steny, Grimaldiego czy DFDS jest jak pryszcz na....plecach, bo potencjałów tych firm nie ma co porównywać. Po pewnym czasie grupa znowu będzie na sprzedaż i wtedy ktoś kupi całość i może o to chodzi
02 czerwiec 2015 : 21:46 lew morski | Zgłoś
-2 dbać o inwestorów !
Dali by wszystkim oferentom każdemu po równo np. po 2 miliony na otarcie łez, wyszłoby 14 m ,a Polacy mieli by wszędzie renomę dbających o inwestorów. Małe pieniądze, a zysk wielki. Kwasy poszłyby w niepamięć i będzie dobrze.
03 czerwiec 2015 : 10:03 Jan69 | Zgłoś
+1 Polskie promy
A gdzie jest ta pozycja Unity? Coraz więcej klientów frachtowych przechodzi do TT i Polferries. Przy dodatkowym odejściu TT-Line jednostki Unity wypływają prawie puste. Przy agresywnej polityce cenowej TT, większej ilości miejsca dla ciężarówek na Polferries to Unity jest w ciężkiej sytuacji. Oby nie przespali tego momentu, w którym z lidera zaliczasz bolesny spadek w dół...
06 czerwiec 2015 : 15:20 cargo | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter