Żegluga

Ministerstwo Skarbu Państwa chce, aby armatorzy przyspieszyli prace nad utworzeniem Polskiej Grupy Promowej. Na ten temat w Warszawie rozmawiali członkowie "zespołu zachodniopomorskiego", czyli grupy, która ma zajmować się najważniejszymi sprawami regionu. W jej skład wchodzą przedstawiciele rządu, związków zawodowych i pracodawców z województwa.

Według nieoficjalnych informacji rozmowy dotyczyły przejęcia Polskiej Żeglugi Bałtyckiej przez Żeglugę Morską. Ma to zapobiec przejęciu polskich linii promowych, przez którąś z zachodnich firm.

Taki scenariusz wciąż jest możliwy, ponieważ PŻB jest wystawiona na sprzedaż, a zakupem zainteresowane są spółki z Danii i Włoch.

Prezes Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, Jarosław Siergiej mówi, że jeśli Polska Grupa Promowa powstanie, szanse obcych firm na zakup PŻB znacznie zmaleją.

- Dostaliśmy wyraźne wytyczne, że jeżeli stworzymy dobrą koncepcję, to będzie to istotną przesłanką przy podejmowaniu dalszych decyzji prywatyzacyjnych. Wobec tego musimy odrobić swoje zadanie - wyjaśnia Siergiej.

Jak zapewniają przedstawiciele "zespołu zachodniopomorskiego", ogólna koncepcja utworzenia Polskiej Grupy Promowej jest gotowa. Teraz trwają prace nad jej uszczegółowieniem. 

-8 PŻM raczej niezależna
Z tekstu wynika,że Niemiec już zmienił zamysł i odpuścił zakup PŻB, ale nasili ekspansję np.obniży ceny.
W takiej sytuacji, po ch... PŻM usuwa konkurencję dla Niemca, z którym sama w pojedynkę nie wygra.
03 marzec 2015 : 18:24 Jan58 | Zgłoś
+16 PZP to jedyne wyjście
PŻM może wygrać bez problemu, jeżeli wreszcie polską gospodarką promową zainteresuje się państwo. Powiedzmy sobie szczerze... dlaczego wszyscy tak boją się TT i jest to tak wielka konkurencja dla polskich firm promowych ? z prostej przyczyny, TT samo w sobie nie jest ogromną potęgą bo w porównaniu z PŻM czy samym Unity jest na prawdę porównywalne, chodzi raczej o to, że za TT stoi ogromny niemiecki kapitał i samo państwo, które wiele wkłada w rozwój tej firmy. Ta firma ma ogromne zaplecze państwowe a mimo tak wielkiego poparcia nie dało sobie rady z Finnlines czy Steną w Niemczech, więc poszukali nowego łatwego rynku, a że obok siebie mieli naiwną i mającą w głębokim poważaniu swoich armatorów Polskę to było jak zwieńczenie ich najskrytszych oczekiwań.TT chyba już wystarczająco wyciągnęło z tajnych akt Polferries w trakcie negocjacji w ostatniej próbie prywatyzacji. Bardzo mnie cieszy fakt, że TT prawdopodobnie wycofał się z dalszych negocjacji. Polski związek promowy to wreszcie coś zrobione dla Polferries i Unity Line. Konsolidacja to na prawdę dobry pomysł zważywszy na obecną konkurencję nie potrzebne jest tworzenie wewnątrz narodowej konkurencji, gdzie jedna z firm na siłę jest sprzedawana. PŻM przejmie Polferries i albo przeniesie wszystko pod markę Unity line i wtedy UL stanie się o wiele mocniejsze, wejdzie do Trójmiasta - gdzie PŻM z pewnością zmodyfikuje linię do Nynashamn, bo jest ona nie zbyt opłacalna, i powstanie jeden ogromny armator. Wtedy dopiero TT zatrzęsą się portki. PŻM może również zostawić markę Polferries i działać w dwóch firmach promowych jako spółki pokrewne, współpracujące i nie konkurencyjne ze sobą.
Polski związek promowy to coś co jest teraz u nas bardzo potrzebne. Jeżeli ministerstwo na prawdę wreszcie chce pomóc Polsce a nie swoim kieszeniom to powinien zaakceptować zarys PZP i konsolidacji polskich operatorów promowych.
03 marzec 2015 : 21:29 janzpomorza | Zgłoś
+5 tego chcieli ?
Portki i spódnice trzęsą się teraz w Kołobrzegu,Świnoujściu,Gdańsku - wszystko przez zaloty PŻM.
04 marzec 2015 : 10:42 Tom | Zgłoś
+3 Prywatyzacja po polsku
PŻB nie trafi w obce ręce a trafi do " fachowców " z Platformy Obywatelskiej i SLD. Skończy się jak zawsze.
04 marzec 2015 : 07:45 Rito | Zgłoś
0 Szczęście dla PŻB
Odbyły się konsultacje z jednym z odrzuconych oferentów, to teraz mogą się odbyć konsultacje z innymi oferentami, a jest ich aż 6-ciu.
04 marzec 2015 : 10:21 L.M. | Zgłoś
+7 Brawo!
Niech Mazovię od razu przemalują na Unity Line!. Bardzo się cieszę z takiego obrotu sprawy. W końcu coś w kierunku rozwoju i utrzymania polskiej gospodarki morskiej.
04 marzec 2015 : 10:30 Karol1977 | Zgłoś
+9 Hola hola
Polska Grupa Promowa ma skupiać w sobie dotychczas istniejące marki, bez rebandingu. Czyli promy PŻB i Unityline będą miały różne barwy, różne zarządy i różne związki zawodowe. Natomiast ich przedstawiciele za dodatkowe spotkania w PGP będą brali dodatkowe pieniądze. Ot i cała tajemnica.
04 marzec 2015 : 12:24 H-201 | Zgłoś
+3 do H-201
to gdzie ta konsolidacja, w którym punkie, bo czegoś tu nie rozumiem ??
04 marzec 2015 : 20:44 Gal | Zgłoś
-2 do Gal
Konsolidacja polegac będzie na tym, że poszczególni armatorzy wchodzący w skład grupy nie będą konkurować ze sobą. Czyli podzielą między siebie trasy i ustalą ceny. Natomiast wejście PŻB do PGP spowoduje, że zamknięta zostanie możliwość sprzedaży tej firmy. A do tego dążą w Kołobrzegu pracownicy lądowi.
05 marzec 2015 : 10:11 H-201 | Zgłoś
+2 do H-201
co do cen - to kto wie, że nie są dogadywane, do tego ni epotrzeba konsolidacji, a pewnie bedzie tak że Unity Line przejmie linie zachodnią a PZB - wschodnią? tylko ja dalej tu nie widzę konsolidacji
05 marzec 2015 : 13:56 Gal | Zgłoś
+1 do Gal
Nie tylko ty tu nie widzisz tej konsolidacji. Ale cicho sza bo się wyda...
05 marzec 2015 : 15:55 H-201 | Zgłoś
+1 pic na wodę
Co tu konsolidować jak PŻB nie ma większej wartości.
Cena złomu i prawie emeryci w biurze.
Od marynarzy prezes już się odciął.
trzeba było sie konsolidować jak była moc a nie jak już firma prawie na dnie.
To co chwali się PZB to operacje finansowe, ktore można tak zamieszać że wskaźniki wyjdą pozytywnie
06 marzec 2015 : 08:22 Marinero | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0048 4.0858
EUR 4.2823 4.3689
CHF 4.3852 4.4738
GBP 4.9827 5.0833

Newsletter