Żegluga

Niderlandzki armator Spliethoff znany dotąd  z przewozów ładunków drobnicowych i wielkogabarytowych poinformował o złożeniu w chińskiej stoczni Wuhu Shipyard Co. Ltd. zamówienia na budowę nowej serii ośmiu statków wielozadaniowych MPP (multipurpose vessels) z opcją na dwa dodatkowe statki. Dostawy nowego tonażu ruszą od pierwszego kwartału 2028 roku.

Statki te, określane przez armatora jako typ L (L-type), są specjalnie zaprojektowane do transportu różnego rodzaju ładunków suchych, w tym produktów papierniczych, ładunków masowych, a także ciężkich – wielkogabarytowych oraz kontenerów.

Jednostki o długości 203,25 m, szerokości 28,25 m, maksymalnym zanurzeniu 10,5 m, będą miały klasę lodową 1A. Ich pojemność ładunkowa 33,700 m sześc. i nośność 28,600 ton, czynią je największymi statkami we flocie Spliethoff.

Zostały zaprojektowane ze smukłymi liniami kadłuba (optymalizacja projektowa dziobu w kształcie litery L) i będą przygotowane do wykorzystania przyszłych paliw niskoemisyjnych. Z mostkiem umieszczonym z przodu, będą wyposażone w pięć wciągarek bocznych cargo (side loaders – wyposażenie systemu załadunku bocznego, umożliwiające przyjmowanie ładunków drobnicowych, w tym bel papieru, palet i inn. – red.) oraz trzy żurawie okrętowe o udźwigu 150 ton każdy, z możliwością połączenia do 300 ton udźwigu.

Duży i wolny od przeszkód pokład umożliwi transport ładunków ciężkich i wielkogabarytowych (project cargo).

- Jesteśmy przekonani, że zapewnimy naszym klientom doskonałą obsługę w przyszłości i z niecierpliwością czekamy na przyjęcie tych energooszczędnych statków do naszej floty. Jesteśmy dumni z tego kroku naprzód i wierzymy, że typ L odegra ważną rolę w zrównoważonej przyszłości naszej firmy - podkreśla Michael van den Heuvel, dyrektor operacyjny w Spliethoff.

GL, rel (Spliethoff)

0 Wielkie słowa
"rozszerza flotę o nowy typ statku" - wow, jak to brzmi. A wszystko wskazuje, że chodzi po prostu o budowę następców dla serii S-gracht (z których sporą część zbudowała Stocznia Szczecińska). Oczywiście większe, nowsze, o innej aranżacji (nadbudówka na dziobie), ale też już i ponad 20 lat minęło. Jednak co do zasady, konfiguracji i wyposażenia (widny burtowe) to praktycznie jest to to samo co S-gracht, więc co to za "rozszerzania floty o nowy typ statku"??
29 wrzesień 2024 : 10:27 Zawrat | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.8954 3.974
EUR 4.2606 4.3466
CHF 4.5409 4.6327
GBP 5.0869 5.1897

Newsletter