Żegluga

MSC jest na dobrej drodze, aby stać się największym przewoźnikiem kontenerowym na świecie, wyprzedzając tym samym utrzymującego się na tej pozycji Maerska - prognozują analitycy. 

MSC, będący własnością prywatną, milczy na temat swojej działalności, nie informując o transakcjach i zamówieniach, pozostawiając powiązanie firmy z rozwojem sytuacji w branży brokerom i analitykom. Spekulacje wiązały MSC m.in. zamówieniami na ultra-duże kontenerowce na początku tego roku w Chinach - informuje The Maritime Executive. 

Pod koniec ubiegłego tygodnia, chińska firma Yangzijiang Shipbuilding Group uroczyście przekazała dwa kontenerowce o pojemności 12 200 TEU, MSC Alanya i MSC Rayshmi, które były budowane w ramach nowej klasy statków. Pierwszy z tej klasy został dostarczony we wrześniu 2021 roku, MSC Carole, a dwa kolejne statki są nadal w budowie w Chinach.

Alphaliner, ośrodek analityczno-konsultingowy w swoim Top 100 nadal wymienia Maersk na pierwszym miejscu. Jednak w przypadku łącznych zdolności przewozowych różnica wynosi zaledwie 10 929 TEU, a udział obu przewoźników w rynku 16,9 procent. Maersk dysponuje flotą 731 statków, z czego 323 o pojemności 2,5 mln TEU jest własnością Maerska, a 408 o pojemności 1,8 mln TEU jest czarterowanych. Maersk posiada jedynie statki o łącznej ładowności 225 100 TEU w zamówieniach - pisze The Maritime Executive.

Alphaliner określa obecną flotę MSC na łącznie 633 statki. Linia dysponuje większą flotą czarterową, liczącą 382 statki, które stanowią około dwie trzecie jej całkowitej zdolności przewozowej, czyli znamionowej pojemności prawie 2,8 mln TEU. MSC jest właścicielem 251 statków o łącznej pojemności znamionowej nieco poniżej 1,5 mln TEU. MSC posiada jednak duży portfel zamówień, który, jak się uważa, obejmuje prawie dodatkowy milion TEU pojemności.

Maersk komentował wcześniej, że jest zadowolony ze swojej ogólnej strategii biznesowej i nie skupia się wyłącznie na zdolności przewozowej. W zeszłym miesiącu firma odnotowała rekordowy zysk, a analitycy podkreślają, że Maersk jest na dobrej drodze do osiągnięcia największego zysku w historii duńskiej firmy.

AL, z mediów

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Newsletter