Żegluga

Żegluga Gdańska sama posiada i/lub eksploatauje wyłącznie małe statki. Usługowo sprawuje jednak od listopada 2019 roku techniczny zarząd armatorski (third party management) nad masowcem o nośności niemal 52 tys. ton Delta Pearl (ex Right Hero), o czym zresztą informuje na swojej witrynie internetowej. Od kilku miesięcy gdańskie przedsiębiorstwo żeglugowe ma w zarządzie także masowiec znacznie większy - o nośności ok. 106 500 ton.

Według informacji, do których dotarł PortalMorski.pl, Żegluga Gdańska Sp. z o.o. od maja 2021 roku w imieniu i na rzecz armatora, sprawuje zarząd techniczny (możliwe, że również załogowy) nad masowcem Kumano Hero.

Statek klasy mini-capesize należy do Oaktree Capital Management LP (prawdopodobnie od czerwca 2021 roku, w efekcie transakcji o wartości 18,5 mln USD). Wcześniej należał do japońskiego armatora Osaka Fleet Co Ltd. Jednostka została przemianowana z Kumano Maru na Kumano Hero we wrześniu bieżącego roku. 

Dwuposzyciowy masowiec został zbudowany w opraciu o standardowy projekt stoczni Oshima Shipbuilding - OS 106 Coal w roku 2008.

W ciągu ostatniego roku statek był eksploatowany głównie w rejonach: Zatoka Perska, Morze Czerwone, Indie, Azja południowo-wschodnia, Daleki Wschód, Australazja.

PBS

Fot.: armator

Kumano Hero - charakterystyka podstawowa:
nr IMO 9326380
państwo bandery - Wyspy Marshalla
rok budowy - 2008
stocznia - Oshima Shipbuilding Co Ltd, Saikai, Japonia
stoczniowy nr budowy - 10488
armator (właściciel) - Oaktree Capital Management LP, USA
operator, armator zarządzający - OCM Maritime Amur LLC (spółka zależna Oaktree Capital Management LP)
zarząd techniczny - Żegluga Gdańska Sp. z o.o.
długość całkowita - 254,62 m
długość między pionami - 249,62 m
szerokość konstrukcyjna - 43,00 m
zanurzenie - 13,465 m
wysokość boczna - 19,39 m
nośność - 106 507 t
wyporność - 121 207 t
masa statku pustego - 14 700 t
tonaż pojemnościowy brutto - 58 138
tonaż pojemnościowy netto - 33 870
łączna pojemność zbiorników paliwowych - 3950 m³
pojemność ładunkowa (ziarno) - 130 648 m³
pojembość zbiorników balastowych - 60 925 m³
liczba ładowni - 7
prędkość eksploatacyjna - 14,30 węzła
moc napędu głównego - MCR 12 268 kW (16 680 KM)
silnik napędu głównego - 1 × MAN-B&W 6S60MC (prod. Kawasaki Heavy Industries Ltd)
moc napędu pomocniczego (zespołów prądotwórczych) - 4 × 339 kW
zużycie paliwa przy prędkości 14,00 węzłów - 45,80 ton na dobę
klasyfikacja - Nippon Kaiji Kyokai (Class NK)

Kumano Hero jeszcze jako Kumano Maru
Kumano Hero jeszcze jako Kumano Maru
Kumano Hero jeszcze jako Kumano Maru
Kumano Hero jeszcze jako Kumano Maru
Kumano Hero jeszcze jako Kumano Maru
Kumano Hero jeszcze jako Kumano MaruKumano Hero jeszcze jako Kumano MaruKumano Hero jeszcze jako Kumano MaruKumano Hero jeszcze jako Kumano MaruKumano Hero jeszcze jako Kumano Maru

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Newsletter