Żegluga

Włoski armator udoskonalił ofertę rejsów, koncentrując się na zrównoważonym odkrywaniu destynacji. Dzięki współpracy z szefami kuchni Bruno Barbieri, Hélène Darroze i Ángel León nie zabraknie nowości kulinarnych; pojawią się też nowe wycieczki. Zmodernizowana oferta związana jest także ze zmianą identyfikacji wizualnej, podkreślającą przemiany zachodzące w firmie.

Costa Cruises, całkowicie przekształcając wizerunek firmy, prezentuje nowe, udoskonalone oferty rejsów.

Nowa oferta wycieczek Costa Cruises ma zapewnić gościom unikalne doświadczenia w czasie rejsów, zarówno na pokładzie, jak i na lądzie, koncentrując się na trzech kluczowych obszarach: gastronomii, wycieczkach i zrównoważonym rozwoju. Udoskonalona została także identyfikacja wizualna firmy. Wszystkie podejmowane działania wpisują się w założenia strategicznego dokumentu armatora – „Manifesto for value-driven, sustainable and inclusive tourism" (pol. Manifest na rzecz zrównoważonej i włączającej turystyki), który podkreśla zaangażowanie Costy w rozwój lokalnych społeczności.

Teraz, gdy statki Costa znów pływają, postanowiliśmy całkowicie odnowić naszą ofertę. Wprowadzone innowacje są tak znaczące, że możemy mówić o zupełnie nowym sposobie podróżowania. Chcemy, aby każdy nasz gość cieszył się wyjątkowymi wakacjami, wzbogaconymi o inspirujące doświadczenia, odkrywając destynacje w autentyczny, wnikliwy i zrównoważony sposób - wyjaśnia Mario Zanetti, prezes Costa Cruises. - Od ponad 70 lat Costa jest synonimem wycieczek rejsowych. W tym bardzo ważnym czasie ożywiania turystyki chcemy na nowo napisać przyszłość rejsów wycieczkowych. Chcemy, aby były one bardziej odpowiedzialne, opracowywane z troską o ludzi i planetę i abyśmy ponownie uzyskali stały wzrost, który obserwowaliśmy przed rokiem 2020.

Udoskonalając ofertę kulinarną Costa skorzystała z doświadczenia trzech najlepszych szefów kuchni na świecie: Bruno Barbieri, Hélène Darroze i Ángel León. To wyjątkowe kucharskie trio wykorzystało lokalne przepisy z destynacji odwiedzanych przez statki Costa, wzbogacając je o własne know-how. Armator stworzył też dwie nowe atrakcje, aby urozmaicić kulinarne doświadczenia podróżnych: restaurację Archipelago oraz Destination Dishes.

Destination Dishes to indywidualne przepisy opracowane przez trzech szefów kuchni, wykorzystujące tradycje i smaki miejsc, które goście odwiedzą następnego dnia. Są one dostępne w głównych restauracjach na wszystkich statkach Costa i są wliczone w cenę rejsu.

Nowa restauracja Archipelago otwarta na statku Costa Smeralda, zapewni gościom prawdziwą kulinarną ucztę z trzema menu do wyboru – po jednym od każdego szefa kuchni. Każde menu składa się z 5 dań. Zarówno koncepcja restauracji, jak i jej wystrój są innowacyjne. W Archipelago znajdują się stoliki „wyspowe”, otoczone miedzianą rzeźbą z dryfującym drewnem wyłowionym z morza, zapewniające bardziej kameralne doświadczenia. Szczególny nacisk położony jest zrównoważony rozwój.

Menu szefów kuchni, podobnie jak w Destination Dishes, zostało wymyślone z największą dbałością o składniki i sposób ich przygotowywania: większość z nich pochodzi od lokalnych producentów, zapobiegając też w ten sposób marnowaniu żywności. Ale to nie wszystko. Dryfujące drewno ozdabiające „wyspy” zostało odzyskane w ramach programu edukacji ekologicznej na rzecz ochrony włoskiego wybrzeża „Guardians of the Coast” prowadzonego przez Fundację Costa Cruises. Część dochodu uzyskanego od każdego posiłku spożytego w Archipelago, zostanie przekazane Fundacji na wsparcie projektów ekologicznych i społecznych. Restauracja wkrótce pojawi się także na innych statkach Costa.

Aktualizując ofertę wycieczek, armator chciał umożliwić gościom odkrywanie ukrytych i rzadko odwiedzanych miejsc. Trasy rejsów uwzględniają dłuższe postoje w portach, dając podróżnym możliwość niespiesznego zwiedzania miejsc docelowych i cieszenia się autentycznymi tradycjami, smakami i kolorami. Wydłużone postoje w są także wartościowe dla lokalnych społeczności.

W związku z daleko idącymi zmianami Costa Cruises postanowił także zmienić identyfikacje wizualną firmy. Armator zaktualizował logotyp, w tym jego najbardziej rozpoznawalny element: symbol „C”, który od 70 lat towarzyszył statkom pływających po wodach całego świata. Nowe „C” łączy dwa motywy w sinusoidalnym układzie: żółtą ziemię, widoczną w dolnej części logotypu oraz niebieskie morze – w jego górnej części. Dzięki rejsom Costa oba żywioły połączone są w jedno wspólne doświadczenie.

Najnowsze zmiany są już wprowadzone na statkach, które obecnie pływają po Morzu Śródziemnym: na Costa Smeralda, flagowym statku napędzanym skroplonym gazem ziemnym LNG, będącym pionierem zrównoważonych innowacji, Costa Firenze, oferującym tygodniowe rejsy po zachodniej części Morza Śródziemnego, Costa Luminosa i Costa Deliziosa, pływających na tygodniowe rejsy po wschodniej części Morza Śródziemnego oraz Costa Diadema pływającej na 10-dniowe rejsy do Hiszpanii i Portugalii. Innowacje będą stopniowo wdrażane na następnych statkach, w tym na nowym Costa Toscana, który jest drugim statkiem we flocie z napędem LNG, którego wypłynięcie w pierwszy rejs planowane jest na marzec 2022 roku.

rel (Costa Crociere)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Newsletter