Żegluga

We wtorek, 3 sierpnia br. odbyła się konferencja prasowa dotycząca zakończenia remontu Kanału Grunwaldzkiego na szlaku Wielkich Jezior Mazurskich. W wydarzeniu wziął udział wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.

Dzięki przebudowie Kanału Grunwaldzkiego poprawi się drożność szlaku wodnego oraz stan infrastruktury służącej do jego obsługi. Jest to kolejna inwestycja, która przyczyni się do podniesienia bezpieczeństwa i zwiększy potencjał turystyczny regionu - powiedział wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.

Kanał Grunwaldzki łączy jeziora Kotek i Tałtowisko na szlaku od Mikołajek do Giżycka. W ramach projektu „Budowa i przebudowa infrastruktury związanej z rozwojem funkcji gospodarczych na szlakach wodnych Wielkich Jezior Mazurskich” kanał został przebudowany i umocniony. Prace trwały 12 miesięcy i obejmowały 0,47 km kanału, nie ograniczając przy tym turystyki wodnej. Koszt remontu Kanału Grunwaldzkiego wyniósł ponad 9 mln złotych.

Projekt przebudowy kanałów na szlakach wodnych Wielkich Jezior Mazurskich

W ramach projektu przebudowanych i umocnionych zostanie pięć kanałów:

Kanał Tałcki. Przebudowa obejmie 1,6 km kanału. Trwa rozbiórka istniejącego umocnienia brzegu i pogrążanie ścianek szczelnych stanowych na brzegu prawym. Na bieżąco wykonywane są roboty związane z wykonaniem oczepu.

Kanał Mioduński. Zmodernizowane zostanie 1,92 km kanału. Zakończone zostały rozbiórki istniejącego ubezpieczenia żelbetowego oraz roboty związane z wykonaniem oczepu. Pogrążane są ścianki szczelne na prawym brzegu, na lewym zaś prace te zostały zakończone.

Kanał Grunwaldzki. Inwestycja została zakończona.

Kanał Szymoński to najdłuższy kanał mazurski na szlaku od Mikołajek do Giżycka, do przebudowania jest 2,36 km. Trwają rozbiórki istniejącego ubezpieczenia oraz pogrążane są kolejno ścianki szczelne.

Kanał Łuczański/Giżycki. Prace remontowe obejmą 2,13 km kanału. Ogłoszenie przetargu jest planowane na trzeci kwartał 2021 r.

Koszt remontu pięciu kanałów to blisko 109 mln złotych.

rel (Ministerstwo Infrastruktury)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Newsletter