Żegluga

P&O Ferries ogłosiło powrót piątego promu na trasie Dover-Calais, umacniając pozycję lidera na kanale La Manche na najważniejszej trasie handlowej między wielką brytanią a Unią Europejską. 

Pride of Burgundy - jednostka o pojemności brutto 28 000 i ładowności 120 ciężarówek powróci na kluczową trasę w czerwcu.
Oznacza to powrót floty P&O na trasie Dover-Calais do liczebności sprzed pandemii tj. do pięciu jednostek, co pozwoli armatorowi rozszerzyć ofertę rejsów dla firm przewożących ładunki między Wielką Brytanią i krajami Unii Europejskiej. Statek będzie pływał wyłącznie w trybie frachtowym.

Prom Pride of Burgundy (nr IMO 9015254; zbudowany w 1993 r. w Niemczech; długość całkowita 179,70 m, szerokość konstrukcyjna 27,80 m, zanurzenie 6,27 m; GT 28 138, nośność 5812 t; wyporność 17 300 t; miejsc pasażerskich 1380; długość pasa ładunkowego ro-ro - 1925 m) od grudnia zakotwiczony był na rzece Fal w pobliżu Truro po wyłączeniu z eksploatacji z powodu spadku popytu na przewozy promowe w związku z pandemią koronawirusa i towarzyszącymi jej ograniczeniami w przemieszczaniu się.

W 2019 roku udział P&O Ferries w wolumenie przewozów promowych w Cieśninie Dover wyniósł ponad 50 procent. W tym samym roku P&O Ferries stało się częścią DP World, wiodącego globalnego dostawcy inteligentnych rozwiązań logistycznych, który odnotował solidne wyniki finansowe za rok 2020, zwiększając przychody o 11% do 8553 milionów dolarów.

David Stretch, CEO P&O Ferries, powiedział:

"Cieszę się, że mogę powitać piąty prom w naszej flocie na trasie Dover-Calais. Pozwoli nam to zwiększyć elastyczność usług dla klientów i pomoże zaoferować efektywne przewozy frachtowe, w czasie, gdy gospodarka wraca do normy. Dover-Calais to ważny szlak handlowy zarówno dla gospodarek Wielkiej Brytanii i UE, jak i dla tysięcy firm, które polegają na naszych usługach, a naszym celem jest umocnienie pozycji lidera na tym rynku.
Moje przesłanie dla klientów frachtowych jest proste: jako P&O zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby pozostać marką godną zaufania oraz dostarczać towary od początku do końca, rozwiązując najbardziej złożone problemy logistyczne, wykorzystując zintegrowane zasoby promowe i logistyczne”.

Mike Bhaskaran, COO Logistics & Technology DP World, dodał:

"Jesteśmy wiodącym dostawcą inteligentnej logistyki, wspomagającej przepływy globalnego handlu. Chciałbym podziękować wszystkim w P&O Ferries, którzy ciężko pracowali, aby utrzymać płynność handlu w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Jestem podekscytowany możliwościami, jakie daje dodanie piątego promu na trasie Dover-Calais, zarówno jeśli chodzi o rozwój naszej oferty dla klientów, jak i możliwości dalszego wzrostu dla P&O ”.

P&O jest jedną jedną z wiodących, paneuropejskich grup promowych i logistycznych, aktywną w sercu europejskiej gospodarki. Jest częścią DP World - dostawcy inteligentnych rozwiązań logistycznych, wspomagających przepływ handlu na całym świecie.
P&O Ferries obsługuje, w zakresie transportu towarów i pasażerów, osiem głównych tras między Wielką Brytanią, Irlandią, Francją, Holandią i Belgią.
Jej spółka logistyczna, P&O Ferrymasters, obsługuje zintegrowane połączenia drogowe i kolejowe z krajami na całym kontynencie, w tym z Włochami, Polską, Niemcami, Hiszpanią i Rumunią, oraz ułatwia przepływ towarów do Europy z krajów azjatyckich przez Jedwabny Szlak.

rel (P&O Ferries)

Fot.: Ad Meskens / Wikimedia Commons 

1 1 1 1

Newsletter