Żegluga

21 kwietnia Urząd Morski w Szczecinie przedstawił kolejną relację dotyczącą postępu prac w ramach realizacji projektu "Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m".

Oto informacja na temat aktualnych wydarzeń w ramach realizacji projektu:

Postęp prac

  • trwają prace nad przebudową obrotnicy Orli Przesmyk, kontynuowane jest pogłębianie obszaru cypla, urobek odkładany jest wewnątrz wyspy W28,
  • pogłębiarki Meuse River i Vox Amalia pracują na km 5+00 do 67+000,
  • na torze wodnym pracuje specjalistyczny ponton Jetsed, który wyrównuje powierzchnię dna toru wodnego i profiluje skarpy podwodne,
  • na wyspie W22 urobek jest odkładany rurociągami na obrzeżu wyspy, ponad powierzchnię wody, na wyspie W28 trwa klapowanie urobku wewnątrz wyspy,
  • zakończono prace rozbiórkowe kabla światłowodowego VTS; w strefie Świnoujścia i na Zalewie Szczecińskim położono odcinki nowych kabli, do położenia został odcinek nowego kabla w strefie Szczecina (rozpoczęcie prac w czerwcu),
  • do nabrzeża HUK w Szczecinie docierają kolejne dostawy kamienia hydrotechnicznego (transport koleją z południa Polski), który posłuży do umacniania dna i skarp podwodnych przy Ostrowie Grabowskim oraz nabrzeżach HUK, Żeglarskim i BONn; przewidywany termin rozpoczęcia instalacji kamienia to kwiecień tego roku,
  • przy wyspie W22 rozpoczął się montaż kamienia hydrotechnicznego (transport drogą morską barkami z krajów skandynawskich) do umacniania skarp podwodnych,
  • na torze zakończyły się prace oczyszczeniowe, związane z usuwaniem obiektów potencjalnie niebezpiecznych; podczas inwestycji odsłonięto, sprawdzono, wydobyto i zutylizowano łącznie ponad 45 000 obiektów, powodujących zaburzenia pola magnetycznego, z czego ok. 1700 obiektów stanowiły elementy potencjalnie niebezpieczne (pociski, amunicja, miny, bomby itp.),

Planowane zakończenie prac pogłębiarskich to przełom sierpnia i września tego roku.

Warunki żeglugi

Aktualną informację o bieżących pracach wszystkich jednostek wykonawcy na danym kilometrze toru otrzymują codziennie e-mailem m.in. służby kapitanatów portów, dyspozytorzy portu i piloci morscy.
Wszystkich użytkowników akwenu Urząd Morski prosi o śledzenie zakładki "Bezpieczeństwo morskie - warunki żeglugi” na stronie internetowej Urzędu Morskiego w Szczecinie, gdzie publikowane są komunikaty kapitanów portów oraz aktualne ostrzeżenia nawigacyjne.

W dalszym ciągu obowiązuje Komunikat nr 4 Kapitana Portu Trzebieżwraz z mapami, dotyczący zamknięcia określonych akwenów dla rybołówstwa i żeglugi, w związku z toczącymi się pracami pogłębiarskimi.

Modernizacja Bazy Oznakowania Nawigacyjnego

W ramach projektu, trwają także prace budowlane, związane z modernizacją obiektów Bazy Oznakowania Nawigacyjnego w Szczecinie. We wszystkich nowych obiektach kubaturowych (biura, magazyny, warsztaty) trwają prace wykończeniowe i wyposażeniowe. Trwają także roboty drogowe, związane z budową dróg wewnętrznych.

Zakończono już roboty konstrukcyjne przy wszystkich nabrzeżach basenu Południowego, trwają tam roboty uzbrojeniowe oraz montaż polerów, drabinek i odbojnic, przy pirsie natomiast toczą się prace konstrukcyjne i zbrojarskie.

rel (Ewa Wieczorek, rzecznik UMS)

+3 niech w koncu Szczecin odzyje
Jakby wszytko wypalio , adunki skokowo wzrosna, jestem ciekaw jaki najduzszy i najszerszy statek mogby wplynac.
23 kwiecień 2021 : 21:04 Romek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Kongestia
Jaka drogą te większe ilości ładunków z portu wywieziecie. Estakada Pomorska w rozsypce (ile się jeszcze samochodów ciężarowych jak ten dźwig wywróci), mosty się zapadają - na to wskazują skosy na poręczach balustrad na mostach na styku Regalica - ląd. Stan nawierzchni dróg fatalny.
30 kwiecień 2021 : 16:03 Zenon Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter