Żegluga

Polska Żegluga Morska przejmuje spółkę Polskie Promy - poinformował we wtorek rzecznik PŻM. Spółka powołana została w kwietniu 2020 r. przez PŻB jako podmiot realizujący budowę nowych polskich promów.

Rada Pracownicza Polskiej Żeglugi Morskiej wyraziła zgodę, dotyczącą zakupu przez PŻM stu procent udziałów w spółce Polskie Promy - poinformował we wtorek rzecznik Grupy Polska Żegluga Morska Krzysztof Gogol. Dodał, że cel spółki - budowa nowych promów - będzie zachowany, ale to PŻM będzie armatorem, który zleci budowę nowych promów i będzie ich przyszłym właścicielem.

Plany PŻM mówią o trzech jednostkach (w opcji czwartej). Część z tego tonażu będzie mogła być czarterowana przez PŻM - poprzez spółkę Polskie Promy - Polskiej Żegludze Bałtyckiej z Kołobrzegu - podał Gogol.

Poinformował także, że w umowie dotyczącej przejęcia przez PŻM od PŻB spółki Polskie Promy istnieje zapis, że "wszelkie zobowiązania poprzedniego właściciela spółki (wynikające z różnych umów formalnych i nieformalnych z podmiotami zewnętrznymi) nie przechodzą na PŻM". Siedziba spółki, jako części Grupy PŻM, będzie się odtąd mieścić w Szczecinie, przy pl. Rodła.

Przejęcie spółki Polskie Promy przez PŻM to kolejny krok na drodze budowy nowych promów. W intencji armatora mają to być jednostki typu ropax, o długości kadłuba ponad 200 m i długości linii ładunkowej ok. 4 tys. m. Promy mają powstać w jednej z polskich stoczni. Toczą się rozmowy w tej sprawie - poinformował rzecznik. Jak dodał, potencjał Grupy PŻM, jej mocna pozycja na rynku żeglugowym oraz wiarygodność finansowa wobec banków, są gwarancją, że promy zostaną zbudowane.

Rzecznik wskazał, że armator chciałby, aby pierwszy z promów został oddany do eksploatacji na linię ze Świnoujścia do Ystad jeszcze przed końcem 2024 r.

Grupa PŻM posiada obecnie 62 statki, w tym 58 masowców oraz cztery promy, zarządzane przez własną spółkę promową Unity Line.

autorka: Elżbieta Bielecka

 
+5 Promy
Spółki, spółeczki a promów nie ma. Śmieszne po co te spółki.
16 marzec 2021 : 14:14 Sdd | Zgłoś
+19 Mysle, ze rozmawiaja z Cristem
Bo tylko Crist majac Gdynie moze zbudowac 200m statek. Crist zreszta jest czesciowo Marsem, wiec czesciowo jest panstwowy. Pan Rafal Z. ze Szczecina powinien sobie oklaski robic. Tak swiat przekonywal, ze w Szczecinie okretowcy nic nie potrafia, ze faktycznie przekonal. Kibicuje.
16 marzec 2021 : 15:10 Dziaders | Zgłoś
+2 Dziadku,
Jeżeli potrafią, to dlaczego nie zbudowali? Minęło ponad 4 lata.
16 marzec 2021 : 20:02 Nick | Zgłoś
+11 No wlasnie o tym mowie
Zeby statki budoważ, a kiedyś je tam budowano, i to naprawde dobre, to trzeba się wziąć do roboty a nie rżeć jak głupol i prymityw. Prymitywy z definicji nic nie potrafią. Bo są prymitywami. Pan Rafał Z. sam jedzie na pozycji samorządowca, bo jest zastępcą wójta gminy Dobra (bez dostępu do morza) oraz pomocnikiem marszałka, jego kumpla ze studiów na jakiejś tam wyzszej szkole prywatnej jakich w Polsce tysiące. Więc też jedzie na państwowym i z podatków. Taki genjusz biznesu, Janusz prawdziwy. Jaki normalby człowiek chce iść do pracy z której wszyscy się śmieją? Żaden. To i w Szczecinie nie ma perspektyw, oni tam liczą na kasę samorządową i granty niemieckie. Janusze zarządzania to są.
16 marzec 2021 : 20:57 Dziaders | Zgłoś
+2 Juź Ci kiedys pisalem ze prezes Crista składał Gróbarczykowi propozycje budowy w tamtym roku.
Cytat,: Na początku czerwca z własnej inicjatywy spotkałem się z ministrem Markiem Gróbarczykiem i przedstawiłem mu konkretną propozycję. My nie narzekamy na brak pracy, ale po pandemii tych zleceń może być mniej. Możemy mieć wolne moce przerobowe. Do tego są tu zakłady, takie jak państwowa Stocznia Gdańsk czy Energomontaż, które w ogóle nie mają co robić. Jest Remontowa, która pewnie też byłaby zainteresowana. Wiele zakładów mogłoby wziąć udział w tym projekcie. I właśnie z takimi przemyśleniami wybrałem się do ministra, aby zorientować się, czy jesteśmy w tym projekcie potrzebni. Zostawiłem ministrowi dokument, w którym opisaliśmy, co trzeba zrobić ze strony zamawiającego, jaką dokumentację, co należy zmienić i zadeklarowaliśmy, że jesteśmy w stanie od momentu otrzymania dokumentacji technicznej zrobić dokumentację roboczą w osiem miesięcy. Tak aby można było rozpocząć palenie blach w pierwszym kwartale przyszłego roku.
16 marzec 2021 : 21:23 Marek Marek | Zgłoś
+9 Ja nie wiem co ty mi cytowales
Ja wiem, ze czytalem wywiad z prezesem Crista, gdzie koles faktycznie zabiegal o robote od rzadu. Prawda jest taka, ze zamowienia w przemysle okretowym siadly na calym swiecie. Pan prezes Cristu w ogole fajnie kluczyl w tym wywiadzie, widac bylo, ze wie, ze CdA jest panstwowa stocznia, ale tak mowil, zeby wychodzilo na to, ze jest a nie jest. Tak czy siak, ja tam bede sie cieszyl jak ta lemingoza w Gdansku w koncu wybuduje porzadny statek. Pierwszy bede ich chwalil.
16 marzec 2021 : 22:59 Dziaders | Zgłoś
+10 Wyrywać Chwasty zamiast dawać im państwowe zlecenia
A czy spłacony jest dług za dok 200 milionów ? Czy zapłacona ostatnia rata za statki do wierz ? Jakie są wyniki na projektach ?
Po tych odpowiedziach można z tym gościem gadać, choć wszyscy wiedzą, że nie można, bo odpowiedzi są negatywne. Ta sytuacja jest podobna z Kluczykstradą, najdroższą autostradą w Europie (przeważnie autostrady są wszędzie bezpłatne i darmowe) 35 PLN - 30 km :-) :-):-) . Dzięki układom z Kwachem Państwo poręczyło doktorowi Kluczykowi kredyt na budowę autostrady. Tylko i wyłącznie dzięki poręczeniu Kluczyk ją wybudował, a teraz kroi nas jak za zboże żeby kredyt mu spłacić. Kura znosząca złote jaja :-) :-) :-) . JAKBY PAŃSTWO SAMO SOBIE NIE MOGŁO PORĘCZYĆ AUTOSTRADĘ WYBUDOWAĆ I OPŁATY BY SZŁY DO BUDŻETU PAŃSTWA A NIE W PRYWATNĄ KIESZEŃ !!! Państwowe odcinki autostrady 2 i 4 kosztują po 10 złotych za 100 km. Ale wyprane mózgi GWnianymi mediami polskojęzycznymi powiedzą.
17 marzec 2021 : 12:06 Postobserwator | Zgłoś
+7 c.d.
"Tak prywatny, inicjatywa, wybudował, i trzeba mu płacić" :-) :-) :-) . Tak samo i tutaj, Państwo poręczyło mu na dok, gospodarował fatalnie, setki milionów długu, a teraz na promie będziemy mu to wszystko spłacać. :-) :-) :-) . On nie zarabia na eksporcie, on pomaga zagranicznym klientom zarabiać na Skarbie Państwa. Ich agent :-) :-) :-) . To jest prawdziwa działalność naszych geszefciarzy. Wyprowadzanie pieniędzy z kraju i tyle. A tu wielki wybawca-farmazonowy się znalazł :-) :-) :-) . Gonić geszefciarzy. Wyrywać chwasty tak szybko jak się da, a nie dawać im zlecenia czy decyzyjne stanowiska !!! Im później się wyrwie, tym chwasty więcej strat zostawią, gdzie przyszłe pokolenia będą spłacać. Chwast umie zarabiać i robić biznes tylko na polskich podatnikach. Dlaczego ? Bo jest chwastem :-) ! Nie potrafi zarabiać na eksporcie. Tam pokazują niewolniczą mentalność i szukają pańskiego poklepu służącego Murzyna. Ale opłacają PISiorów więc zlecenie dostaną i podatnicy zostaną okradzeni.
17 marzec 2021 : 12:10 Postobserwator | Zgłoś
+3 Po co spółki ?
"Spółki, spółeczki a promów nie ma. Śmieszne po co te spółki" - :-) . A no po to żeby byli "Prezesi", "Viceprezesi", "Starsi Doradcy" , "Młodsi Doradc".,Rady Nadzorcze, "ekspertyzy" firm konsultingowych, jakieś "opinie prawne" np. za milion złotych :-) :-) :-) itp. itd. Żeby chwastom było dobrze na koszt podatników :-) :-) :-) . Znajomi królika i rodziny.
17 marzec 2021 : 13:47 Postobserwator | Zgłoś
+2 nowy ład ?
-cel spółki - budowa nowych promów - będzie zachowany...FENOMENALNIE
-wszelkie zobowiązania poprzedniego właściciela spółki ....... nie przechodzą na PŻM....BARDZO OSZCZĘDNIE, traci tylko podatnik
-Promy mają powstać w jednej z polskich stoczni. Toczą się rozmowy w tej sprawie...OD DAWNA, ciekawe w jakiej
-Przejęcie spółki Polskie Promy przez PŻM to kolejny krok na drodze budowy nowych promów...DŁUUUGI KROK, byle nie w przepaść
16 marzec 2021 : 14:38 maciek2 | Zgłoś
+4 A było już poukładane przez....Rudego
TT-line miało opanować Świnoujście jak ich PO-lszewicy wpuścili, a PŻB było już prawie sprzedane, ale widocznie targi o "prowizje" tak się przedłużyły, że...nie zdążyli
16 marzec 2021 : 14:45 Tygrys | Zgłoś
+4 A co to jest TT Line mała firemka zresztą tak jak PŻB.
TT line z tego co kojarze to 6 promów mają a PŻB 5 promôw. Widze że znowu teorje spiskowe dziejów!!! Rozumie jak byś pisał ze DFDS lub Stena Line chce wejść do Świnoujścia.... A zresztą TT Line wpuścił prezes portu Świnoujście-Szczecin!!! PŻM chciał jeszcze jeden prom puscić ale mu nie pozwolono. A inna sprawa że od samego początku było wiadomo że TTline nie kupi PŻB .Bo kasy na taką inwestycje nie mieli!!! TT line ledwo co dycha na Niemieckim rynku...
16 marzec 2021 : 21:19 Marek Marek | Zgłoś
-6 na kłopoty Nitras
trzeba Slawka zawiadomic i tam zaraz porzadek zrobi z pozostalosciami po MGWiŻŚ. Program Batory...hahahahha chyba Batman ,ktory znika i sie nie pojawia.
16 marzec 2021 : 16:31 ex kompot | Zgłoś
+5 Dobra strategia
Najlepiej to sprzedać wszystko Chińczykom i pracować za miskę ryżu.
16 marzec 2021 : 18:11 As | Zgłoś
+6 Geszeftoland
W Chinach pensję sa wyższe jak w Polsce głąbie. Przed Chinami nawet USA drży. Banana kantry, oferujące tylko tanią siłą roboczą. Ten kraj funkcjonuje tylko dzięki unijnym dotacją i grabiącemu go zachodniemu kapitałowi , który i tak dla świętego spokoju jak np. Rossman od handlu perfumami zapłaci CIT 250 mln, za święty spokój żeby się od nie *****li. To i tak nie ma porównania z kopalniami czy stoczniami państwowymi czy geszefciarskimi. Gdzie nie tylko CIT 0 , ale miliardy trzeba dokładać :-) . Nawet nie setki milionów :-) :-) :-) .Naród nie potrafiących się rządzić niewolników :-) :-) :-) . Za miskę ryży to się pracuje u Polskich chwastów-geszefciarzy, która ich tak faktycznie jest wypłacona z przyszłej emerytury. I nawet tego nie potrafią w terminie wypłacić :-) :-) :-) .
17 marzec 2021 : 12:36 Postobserwator | Zgłoś
+6 No to jest płatnik
Czyli teraz PŻM ma sfinansować promy dla PŻB. Ciekawe zarządzanie.
16 marzec 2021 : 20:00 Nick | Zgłoś
+2 Promy
TERAZ BEDZIEMY MORSKA POTEGA!!
16 marzec 2021 : 20:09 Chopek Roztropek | Zgłoś
-5 Trzeba się brać do roboty jak się chce wygrać 3 kadencję
bez tego te oszalałe Platfusy powsadzają was wszystkich do kryminału rękami taki bystrzaków jak "sędzia" Tuleya i Sławomir Neumann.
16 marzec 2021 : 20:32 Żurek, ale inny | Zgłoś
+7 PROMY KOLEJNA ŚCIEMA
RADO PRACOWNICZA CO CZYNISZ ??? OCKNIJ SIĘ , DARKU GDZIE TWOJE DAWNA SIŁA I WOLA WALKI ORAZ ZMIAN NA LEPSZE, CZYŻBY
PUNKT WIDZENIA ZALEŻNY OD PUNKTU SIEDZENIA, WPADŁEŚ MIĘDZY WRONY? KOLEJNE WYCIĄGANIE KASY Z PZM.
PZB UMOCZONE BEZ ŚRODKÓW FINANSOWYCH TYLKO Z DŁUGAMI.
KOLEJNA KOMPROMITACJA.
ŻAL CZYTAĆ, KRZYSIU MUSI DMUCHAĆ W TĘ TRĄBKĘ BO Z TEGO ŻYJE I NIE KĄSA RĘKI KTÓRA OD LAT GO KARMI, ALE TY ???
17 marzec 2021 : 04:43 bosman | Zgłoś
-2 Spoko dadzą dotacje dla PŻB jak na LOT dali....
Jest walka z Covidem i wybrane firmy dostają kase.Cytat:Zdaniem prezesa Polskiego Funduszu Rozwoju Pawła Borysa pomoc dla LOT-u warta 3 mld zł jest uzasadniona. Tłumaczy to faktem, że przed pandemią spółka zarabiała na siebie. PFR wypłaci spółce 1,8 mld zł pożyczki, reszta kwoty to bezzwrotna dotacja od państwa.
17 marzec 2021 : 10:10 Marek Marek | Zgłoś
+6 Ignacy Kraiscki. Kulawy i Ślepy
Niósł ślepy kulawego, dobrze im się działo;
Ale że to ślepemu nieznośne się zdało,
Iż musiał zawżdy słuchać, co kulawy prawi,
Wziął kij w rękę: "Ten - rzecze - z szwanku nos wybawi".
Idą; a wtem kulawy krzyknie: "Umknij w lewo!"
Ślepy wprost i, choć z kijem, uderzył łbem w drzewo.
Idą dalej; kulawy przestrzega od wody -
Ślepy w bród: sakwy zmaczał, nie wyszli bez szkody*
Na koniec, przestrzeżony, gdy nie mijał dołu,
I ślepy, i kulawy zginęli pospołu.
I ten winien, co kijem bezpieczeństwo mierzył,
J ten, co bezpieczeństwa głupiemu powierzył.
17 marzec 2021 : 09:39 Krzysiek-1972 | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Newsletter