Żegluga

Stena Line, Volvo Group, Scania i port w Göteborgu połączyły siły, aby przyspieszyć przejście na napędy wolne od paliw kopalnych w sektorze transportu i doprowadzić do znacznej redukcji emisji dwutlenku węgla w największym porcie w Skandynawii. Celem jest zmniejszenie emisji o 70 procent do 2030 r.

Cieszymy się, że możemy zaprosić do współpracy dwa największe na świecie przedsiębiorstwa produkujące m.in. samochody ciężarowe i uznaną firmę promową. Dzięki naszej wspólnej wiedzy, szerokiej ofercie i obecności na rynku możemy dokonać prawdziwych zmian - powiedział Elvir Dzanic, dyrektor zarządu Portu w Göteborgu.

To przedsięwzięcie, nazwane "Tranzero Initiative", koncentruje się na milionie transportów ciężarowych i 55 000 ton emisji dwutlenku węgla generowanych przez transport drogowy do i z portu w Göteborgu każdego roku. Inicjatywa obejmuje również elektryfikację transportu morskiego.

Zaangażowane przedsiębiorstwa wprowadzą szereg powiązanych ze sobą środków mających na celu przyspieszenie przejścia na paliwa wolne od paliw kopalnych.

Zarząd portu w Göteborgu stworzy niezbędną infrastrukturę i zapewni dostęp do paliw wolnych od paliw kopalnych dla pojazdów ciężkich, w tym energii elektrycznej, HVO (Hydrogenated Vegetable Oil) i biogazu. Volvo i Scania wprowadzą ofertę handlową dla swoich klientów z branży pojazdów ciężarowych, zapewniając, że z czasem transport lądowy stanie się wolny od paliw kopalnych, zgodnie z celami określonymi przez port.

Stena Line również będzie miała do odegrania kluczową rolę, zapewniając wprowadzenie do użytku nowych, wolnych od paliw kopalnych statków na trasie Goteborg-Frederikshavn do 2030 roku. Stworzono już koncepcję statku Stena Elektra zasilanego bateriami.

Obecnie przekształcamy Stena Elektra z wizji w opłacalny komercyjnie statek. W ciągu roku planujemy przedstawić zarys specyfikacji, a najpóźniej w 2025 roku zamówić pierwszy statek. Będzie to milowy krok w żegludze morskiej bliskiego zasięgu i ogromny krok w kierunku żeglugi wolnej od paliw kopalnych - mówi Niclas Mårtensson, dyrektor generalny Stena Line Group.

AL, rel (Stena Line)

+2 precz z ideologia
Swoja droga mogli by wprowadzić taki zakaz, mogły by tam odwiedzać ten port rosyjskie lodołamacze atomowe, nie uważam że to jest główną przyczyną zanieczyszczenia środowiska , a dla większości krajów paliwa lokalne to paliwo do najszybszego wzrostu pkb oraz nadrabiania dystansu do krajów bogatych , chyba że to ma być na nich bicz ekologiczny
10 luty 2021 : 19:28 romek | Zgłoś
0 CIEKAWE CO NA TO INWESTORZY...
CIEKAWE CZY DOKĄCZA INWESTYCJE W GLEBOKOWODNY TERMINAL KONTENEROWY.... TAM OCZYWIŚCIE SAME EKOLOGICZNE STATKI BĘDĄ ZAWIJAĆ..... Zbudowane oczywiście w Chinach lub Korei....
11 luty 2021 : 13:37 Marek Pi | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0048 4.0858
EUR 4.2823 4.3689
CHF 4.3852 4.4738
GBP 4.9827 5.0833

Newsletter