Żegluga

Urząd Morski w Szczecinie przedstawił stan zaawansowania prac przy modernizacji toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m.

Postęp prac pogłębiarskich:

  • pogłębiarka Vox Amalia pracuje w kilometrażu KM 29-35 oraz KM 35-50,
  • pogłębiarka Scheldt River pracuje w kilometrażu KM 29-54; pod koniec grudnia zastąpi ją pogłębiarka ssąco-refulująca nasiębierna, TSHD Meuse River,
  • pod koniec grudnia pracę na torze wodnym rozpocznie specjalistyczny ponton Jetsed, przeznaczony do wyrównywania powierzchni dna i powierzchni skarp podwodnych,
  • rurociąg prowadzący do W28 został przełożony do W22, urobek jest obecnie transportowany przez obydwie rury na W22,
  • wydobyto i odłożonona W22 i W28 już łącznie ok. 12 mln metrów sześciennych refulatu,
  • ponton rozpraszający HAM 1208 pracuje ponownie przy usypywaniu wyspy W22.

Ostrów Grabowski

Na Ostrowie Grabowskim trwają prace związane ze ścinaniem cypla półwyspu i przebudową obrotnicy dla statków (jednostki Wenda i Kraken) do średnicy 362 m i głębokości 12,5 m (wcześniejsze parametry: średnica 280 m i głębokość 10,5 m),

Różne prace

  • trwają prace związane ze zmianą systemu zasilania znaków nawigacyjnych i przekładaniem kabli światłowodowych,
  • dobiegają końca prace związane z oczyszczaniem toru z mniejszych elementów potencjalnie niebezpiecznych.

Warunki żeglugi

Wprowadzony został obowiązkowy pilotaż dla statków o długości powyżej 50 m, na odcinku od I Bramy Torowej do portu w Szczecinie (Komunikat nr 14 Kapitana Portu Szczecin), rozszerzono także zapis § 56.9 Przepisów Portowych (Komunikat nr 16 Kapitana Portu Szczecin).

W związku z rozbiórką odcinka gazociągu DN500, na km 44,460 TWŚ-S od 21 do 22 grudnia został zamknięty akwen o promieniu 500 m na tym kilometrze toru (Komunikat nr 19 Kapitana Portu Szczecin).
Prace te nie są prowadzone przez Urząd Morski, w ramach modernizacji toru wodnego do głębokości 12,5 m, tylko w ramach osobnej inwestycji, realizowanejprzez Gaz-System SA.

Aktualną informację o bieżących pracach wszystkich jednostek wykonawcy na danym kilometrze toru otrzymują codziennie e-mailem m.in. służby kapitanatów portów, dyspozytorzy portu i piloci morscy.

Urząd Morski w Szczecinie prosi wszystkich użytkowników akwenu o śledzenie zakładki "Bezpieczeństwo morskie - warunki żeglugi" na stronie internetowej Urzędu, gdzie publikowane są komunikaty kapitanów portów oraz aktualne ostrzeżenia nawigacyjne. W szczególności, Urząd prosi o zwrócenie uwagi na Komunikat nr 4 Kapitana Portu Trzebież wraz z mapami, dotyczący zamknięcia określonych akwenów dla rybołówstwa i żeglugi, w związku z toczącymi się pracami pogłębiarskimi.

rel (Ewa Wieczorek / UMS)

+1 modernizacja
Wydaje mi się, że tekst rzeczniczki UMS to zbyteczny nadmiar informacji i jak każdy nadmiar wywołuje skutek odwrotny od zamierzonego. To że prace odbywają się zgodnie z harmonogramem jest informacją oczekiwaną przez zainteresowanych gospodarką morską ale ile odłożono na W22 to już niekoniecznie.
26 grudzień 2020 : 09:59 Max Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter