Żegluga

Dziewięciu marynarzy, obywateli Chin i Filipin, z których część przebywała na pokładzie statku towarowego Brio Faith przez 20 miesięcy bez urlopu, powróciło do domów po interwencji Australijskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa na Morzu (Australian Maritime Safety Authority, AMSA).

Jak poinformowano, 2 listopada 2020 r. AMSA przeprowadził inspekcję statku w porcie Alma w Queensland. Trzech członków załogi znajdowało się na pokładzie od ponad 12 miesięcy, czterech marynarzy było na pokładzie od ponad 16 miesięcy, a dwóch innych przez ponad 20 miesięcy.

Podczas inspekcji operator Tianjin Shun Xin Yuan Shipping Co LTD zapewnił AMSA i dostarczył dowody, że załoga zostanie repatriowana następnego dnia.

We wtorek, 3 listopada operator poinformował AMSA, że te plany repatriacji zostały zrealizowane. Właściciele zażądali, aby marynarze pozostali na pokładzie do następnego portu, Szanghaju. AMSA nie przyjęła tej propozycji z uwagi na czas, jaki marynarze spędzili już na morzu.

Greg Witherall z AMSA, powiedział, że dobrobyt marynarzy jest teraz jeszcze ważniejszy niż kiedykolwiek wcześniej.

Priorytetem każdego operatora i właściciela statku powinno być zapewnienie dobrego samopoczucia marynarzom i utrzymanie bezpieczeństwa. 20 miesięcy na pokładzie bez urlopu to sytuacja nie do przyjęcia, która może doprowadzić do zwiększenia ryzyka wypadków – powiedział Witherall dodając, że Urząd nadal będzie egzekwować niestosowanie się do Konwencji o pracy na morzu, opiekować się marynarzami i zapewniać im bezpieczeństwo.

Statek Brio Faith, wcześniej znany jako Industrial Brio, zaokrętował nową załogę i odpłynął w środę wieczorem do Manili na Filipinach. 

Szacuje się, że ponad 400 000 marynarzy pozostaje uwięzionych na morzu na ponad 60 000 jednostkach.

AL, rel (AMSA), z mediów

0 Marynarz
Dobrze że choć AMSA sie wzięła za to co najważniejsze na morzu czyli za ludzi tam pracujących. Dobra robota. Nie tylko czepianie się szczegółów aby tylko znaleźć jakiekolwiek 'Deficiency' lub 'Observation' aby się wykazać. A gdzie w innych krajach są inspektorzy MLC? PSC? Czyż nie mogliby tak na prawdę pomóc marynarzom? Gdzie oni teraz są? Boją się nawet przyjść na burtę...
09 listopad 2020 : 03:38 Tomasz123 | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9517 4.0315
EUR 4.2733 4.3597
CHF 4.3648 4.453
GBP 4.9875 5.0883

Newsletter