Żegluga

Adler-Schiffe, niemiecki operator statków turystycznych (zasadniczo dziennych, bezkabinowych), ogłosił wprowadzenie do oferty pięciodniowych rejsów z Hamburga na Helgoland, Sylt, Amrum i wyspy Halligen na Morzu Wattowym - miejscu wpisanym na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

Niemiecki armator znany jest w Polsce z tego, że niemal niepodzielnie zdominował rynek statków "białej floty" na Pomorzu Zachodnim, zwłaszcza w Świnoujściu.

Właściciel i dyrektor zarządzający założonego w 1950 r. Adler-Schffe, Sven Paulsen, poinformował, że w świetle sytuacji związanej z Covid-19 firma opracowała produkt w postaci krajowych wycieczkowych rejsów ekspedycyjnych, rozpoczynając je z wykorzystaniem małego wycieczkowca już 25 lipca.

Polarny wycieczkowiec ekspedycyjny Quest, z miejscami dla 48 gości na czterech pokładach pasażerskich, został wyczarterowany przez niemieckiego operatora od Norwegian Arctic Travel Company - armatora zatrudniającego ostatnio ten statek zazwyczaj w rejsach na Svalbard i Spitzbergen.

Zbudowany w Danii w 1992 r., statek został zmodernizowany i odnowiony w roku 2018.
Oprócz 28-osobowej załogi morskiej i hotelowej na pokładzie będzie trzyosobowy zespół ekspedycyjny. Jego członkowie będą oferować wykłady na pokładzie, które zyskają przedłużenie w postaci informacji przekazywanych turystom przez lokalnych przewodników.

Paulsen obiecał również wdrożenie kompleksowego programu bezpieczeństwa i higieny na pokładzie mającego zapewnić - jak to określono - "beztroską i bezpieczną podróż". Codzienny program organizowany będzie dla małych grup na świeżym powietrzu, a posiłki na pokładzie zostaną podzielone na dwie grupy w celu zachowania dystansu społecznego.

Morze Wattowe znajduje się w południowo-wschodniej części Morza Północnego i jest stosunkowo płytkim zbiornikiem wodnym z pływami, płyciznami pływowymi i mokradłami z bogatą florą i fauną, będącym ważnym obszarem zarówno dla ptaków lęgowych, jak i migrujących, a jednocześnie stanowiącym miejsce zamieszkania dużych ryb i fok.
Park Narodowy Wadden Sea (Morze Wattowe) jest zarządzany wspólnie przez Niemcy, Holandię i Danię, a Adler-Schiffe sam określa się jako "partner parku narodowego".

Zaczynając od jednego statku transportującego zapasy na wyspy Halligen, Adler-Schiffe rozrósł się i stał jednym z największych dostawców usług turystycznych na wybrzeżu Morza Północnego i Bałtyku, a także w Hamburgu.

Flota armatora mocno zaznaczającego swą obecność także u nas - w Świnoujściu - składa się obecnie z 27 statków pasażerskich wykorzystywanych w żegludze śródlądowej po Łabie, rzece Eider i Kanale Kilońskim.
Oprócz działalności żeglugowej Paulsen jest także właścicielem firmy Sylter Verkehrsgesellschaft i prowadzi kilka nieruchomości turystycznych w północnych Niemczech.

Quest (nr IMO 8913904; ex Disko II, ex Sea Endurance, ex Saqqit Ittuk; tonaż pojemnościowy brutto 1268, długość całkowita 49,65 m, szerokość 11,10 m, prędkość eksploatacyjna 12 węzłów, moc napędu głównego 1470 kW) został wprowadzony do eksploatacji w 1991 r. i przebudowany lub zmodernizowany w 2004/2006 oraz 2018.
Quest to jednostka pierwotnie siostrzana statków Sarfaq Ittuk i Sarpik Ittuk, które zostały zmodernizowane i przedłużone (o 23,15 m) w 2002 r. w Gdańskiej Stoczni Remontowej.

PBS

Fot.: operatorzy

Wycieczkowiec ekspedycyjny Quest - widok boczny z planu ogólnego

 

 

 

 

Wycieczkowiec ekspedycyjny Quest - widok boczny z planu ogólnego
+3 Kompromitacja
Kto redaguje Wasze artykuły? Doszedłem do miejsca ".....ten statek zazwyczaj w rejsach na Svalbard i Spitzbergen." i już wiedziałem że są to wypociny jakiegoś laika, nie da się czytać takich artykułów......ech.

KPT ŻW
08 lipiec 2020 : 13:39 Piotr Zaręba Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Koszt
Przydałaby się informacja o cenach biletów, bo jeśli 48 pasażerami zajmuje się ponad 30 ludzi + oczywiście amortyzacja statku, to delikatnie mówiąc, tanio nie będzie...
09 lipiec 2020 : 11:26 Jan68 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1